Bänkning av mellanhoj.

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Tjena.
Igår inköpte jag mig en Gixxer 750 som jag tänkte jag skulle använda som A-begränsad. Har sökt frenetiskt och hittade till sist Mc-kompaniet som säljer kompletta strypsatser, perfekt tänkte jag och ringer för att beställa. Men fan, alltid har man sån jävla otur, det visar sig att hojen vart skrotad (?) eller nåt tidigare och fått ett nytt ramnummer. För att strypsatserna skall accepteras på bilprovningen så måste tydligen ramnummret stämma med Mc-kompaniets referens.. :huvet
Självklart funkar nummret i övrigt med försäkring osv.

Så nu till frågan: Accepterar bilprovningen om jag köper en strypsats från Mc-kompaniet själv och bänkar den hos någon "licensierad" verkstad eller liknande? Nån kanske tillochmed vet nåt bra ställe i Stockholmsområdet, helst norröver? sökt både google och Sh men fan hittar inget förutom i typ skåne. :gnissla
 
Stulen ram med falsk ramnummer eller varför ska inte ditt nya fungera? En skrotad ram ska väll aldrig kunna tas ibruk igen.

Därför alla race nissar skriver ej reggbar för dom har en ram som har klassats som skrotad.
 
Stulen ram med falsk ramnummer eller varför ska inte ditt nya fungera? En skrotad ram ska väll aldrig kunna tas ibruk igen.

Därför alla race nissar skriver ej reggbar för dom har en ram som har klassats som skrotad.

Nee vafan den Kan inte va stulen! Kollar på VV och allt verkar stämma med regnummer och annat, vet inte varför men när jag kollar där står det till och med Fabrikat: GPW "SUZUKI" så nånting måste nästan blivit gjort... (GPW är de den första delen i ramnummret)
 
Det där med ramnr osv har jag ingen aning om, men JA det ska gå bra om du bänkar hos en av bilprovningen auktoriserad firma - som lämnar ett specialintyg (dyrt. typ 1500 spänn). Bilprovningen har en lista på dessa firmor, men enklast är att ringa dom lokala firmorna med bromsbänk och fråga om dom är licensierade. Många vet inte ens vad det är
 
Det är inte så att du har ett "amatörbyggt fordon" ?

Dvs en ihop plockad cykel av tidigare "skrotade" fordon,
som man sen Registrerar in som "amatörbyggt".
Absolut inget fel i det , jag kör runt på en själv :)

Ang Topic på strypbrickor/bänkning så håller jag med Ljunghusen ;)
 
jag har faktiskt kollat upp det där så sent som i eftermiddags och du kan regga vilken hoj som helst som mellanklass så länge den har rätt effekt och du kan bevisa det. detta bevis kan utgöras av att du köper strypsatser som är certifierade och som säger att hojen får rätt effekt när strypningarna är monterade, annars kan du strypa hur fan du vill och åka in och bänka hojen och ta med bänkpapper (som givetvis då visar på rätt effekt) till bilprovningen vilket de då ska acceptera. gör du det senare spelar det ingen roll om du köpt certifierade strypsatser eller tillverkat dina egna, hojen har rätt effekt och ska reggas som mellanklass:)
 
Jag ströp en 125a med egentillverkad trottelstopp och körde i bänk så jag fick papper på de, funkade prima. Så löser det sig inte på annat vis så beställ strypsatsen och montera och kör i bänk!
 
Jo fan egen skulle ju va enklast, för lång gaswire kanske :P
Undrar bara hur fan man ska vet när det är runt 25kw. Risken finns ju att jag stryper med egen strypning till typ 30kw och får göra om och bänka igen, kan bli dyrt...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top