Video Bänkning av 500cc tvåtakt.

250 kubiks Rotax tvåtaktssnurror i supercart ligger väl kring 100 hk... Så trimma på!
 
Va fan, jag har ju typ 47hk standard i min 350 exc-f:tuttar

Fyrtakt förvisso och 15h oljeintervaller......och 30h på ventilkoll.......och ~140h på renovering:crash
 
Troligtvis 2/3 delar av det avstämda varvtalet ( pipan) ,brukar bli så returpulsen kommer förtidigt.
 
Ballt men vad är det för dipp i grafen vid4k☺

Överslag i tändkabeln.
Det blev samma dipp i mig och Jerker :gnissla :brinnerup

- - - Updated - - -

Va fan, jag har ju typ 47hk standard i min 350 exc-f:tuttar

Fyrtakt förvisso och 15h oljeintervaller......och 30h på ventilkoll.......och ~140h på renovering:crash

Jag körde väl 500-1000 mil förra året och bytte lite olja bara :tungan
 
Johnny har ju plockat ut över 90hk ur sin.
Fast det är ju 550cc så han fuskar väll.
https://www.youtube.com/watch?v=RBCYS4tK-5c

Om Johnny kommer hit så kanske han kan visa en bild på insuget på Ligern.
Den cylindern är verkligen designad för att flöda som ett as och tekniken har utvecklats lite med åren.

- - - Updated - - -

Vad menar du? Det låter som att du tycker ingenjörerna på Husqvarna skulle ha misslyckats på nåt sätt?

JAg undrar ochså vad han menar.

Effektkurvan är ohyggligt bra och jämt.
 
Vad menar du? Det låter som att du tycker ingenjörerna på Husqvarna skulle ha misslyckats på nåt sätt?

Oj, blev väldigt luddigt skrivet. Det jag menar är att det inte är ovanligt att få en moment dip vid ca 2/3 delar av avgassystemets avstämda varv. Brukar även märkas genom att det går lite sämre precis innan den går in i registret. Husqvarna ingenjörerna är i gott sällskap, även Jan Thile o Frits Overmars har brottats med detta fenomen. Men när jag tittar på grafen nu så tror jag problemet är något annat. Qvarnan har väl dessutom en pipa som är väldigt "snäll" så då märks inte problemet.
 
Last edited:
Dippen i grafen beror troligen på överslag i tändsystemet.. vi fick små stötar när vi höll i det jordade skåpet och nuddade hojen när den varvade upp. Så TROLIGEN är det en störning från tändsystemet.
 
Last edited:
Oj, blev väldigt luddigt skrivet. Det jag menar är att det inte är ovanligt att få en moment dip vid ca 2/3 delar av avgassystemets avstämda varv. Brukar även märkas genom att det går lite sämre precis innan den går in i registret. Husqvarna ingenjörerna är i gott sällskap, även Jan Thile o Frits Overmars har brottats med detta fenomen. Men när jag tittar på grafen nu så tror jag problemet är något annat. Qvarnan har väl dessutom en pipa som är väldigt "snäll" så då märks inte problemet.

Nu förstår jag vad du menar.
Men vi tror det är gnistbildning på fel ställe.

Det var lite väl mycket gnistor mellan mig och Moddlaren ett tag där :hihi

- - - Updated - - -

BAA varva 16k. så har du 100 pållar... :fakta fixa pungskydd först bara....

Med vänlig hälsning

Det kör vi på :D
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top