Bänkning 660vs.625

Jag kör med ett 188 Huvudmunstycke och en annan nål, (mässingsnålen) Sportluftfiltret och dessvärre med Orignalkrök och dämpare på min 625. (Än så länge) :D

Men kör man Akrapovic så är visst mellan 192-195 rekomenderat i munstycke enligt Sommers.

Men efter att jag bytt munstycke och nål så går hojen bättre på höga varv, även om man kan känna att den är "kvävd" av originalpipan, men det som besvärar mig är ätt den inte går riktigt jämnt på halv gas.
Det känns som om den svajjar i effekt, "rycker" lite.
Lågfartmunstycket är fortfarande 45 (tror jag att det var) och tomgången och luftskuven är orörd.
Öppen luftburk (inte sågad eller uppkapad).

Någon som har några tips eller erfarenheter kring detta?
 
Tom Byron skrev:
Vad har du för system på? Jag trodde mitt Doma var värsta budget varianten......

men bara 4hk/3nm mindre än en 660 med Akra borde vara bra betyg

/HEDA

Ett Doma står även på min önskelista. :fakta
Har som sagt erfarat 420:s ljud/effekt innan han sålde sitt! :D
 
Vi fick BAKHJULSHÄSTAR ivf....

Bamse skrev:
Braked Horse Power, men vad jag vet så i termen är det inte definerat hurvida effekten är angiven från veven eller drivhjul.
Den antyder bara att den angivna effekten är uppmätt med en bromsbänk. Är vad jag uppfattat det som.
 
Brodde skrev:
Jag kör med ett 188 Huvudmunstycke och en annan nål, (mässingsnålen) Sportluftfiltret och dessvärre med Orignalkrök och dämpare på min 625. (Än så länge) :D

Men kör man Akrapovic så är visst mellan 192-195 rekomenderat i munstycke enligt Sommers.

Någon som har några tips eller erfarenheter kring detta?

Skulle gärna vilja ha lite mer info om vad ni grabbar har för nål i era 625´or.

Har beställt från Lelles en OBDVP + nålmunstycke, pga att jag inte vet hur nålen som sitter i fuggen funkar på min hoj!
Nålen som sitter i heter OCEM Q.
Har nu nålen i högsta positionen + 188 huvud och den går fortfarande för snålt!!
Lite mer info:
52 lågfart
Luftmunstycke 200

Därför vill jag gärna veta hur en generellt bestyckad FCR till en 625´a ser ut!!

Fick inga bra svar på min förra tråd så då provar jag här en gång till.... :rolleyes:
 
enl. sommer så ska du ha 195 el. 192.... i huvudmunstycke

Jag har 195 men då går den asfett, men jag har ju doma...... så det går väl inte att jämnföra........annars är förknasaren orginal typ ostryp...... -48 i lågfart.......4hacket på nålen.......

men du har ju kam å jox........ bänka istället
 
Tom Byron skrev:
enl. sommer så ska du ha 195 el. 192.... i huvudmunstycke

Jag har 195 men då går den asfett, men jag har ju doma...... så det går väl inte att jämnföra........annars är förknasaren orginal typ ostryp...... -48 i lågfart.......4hacket på nålen.......

men du har ju kam å jox........ bänka istället

Jo... Jag ska bänka..... DEN 9 JUNI!!!!! :mad:

Vill liksom kunna åka lite tills dess utan att vara rädd för att bränna upp ventilerna!! ;)

Vad heter nålen som sitter i din hoj??
 
obdvp.........."ostrypingsnålen" det finns någon anna som slutar på q tror jag somska vara bättre..... men vafaan de är ju dyra.....heheeh *snåljåp*

Smacka i ett 200 huvudmunstycke då rå så borde du vara safe
varför 9juni........ ? då har halva sommaren gått ju


Abris skrev:
Jo... Jag ska bänka..... DEN 9 JUNI!!!!! :mad:

Vill liksom kunna åka lite tills dess utan att vara rädd för att bränna upp ventilerna!! ;)

Vad heter nålen som sitter i din hoj??
 
Bestyckning 660

Får man fråga hur 660 var bestyckad? Mvh Clason
 
Re: Bestyckning 660

Clason skrev:
Får man fråga hur 660 var bestyckad? Mvh Clason

Ja det får man.....





























Jaha, ville du att jag skulle berätta oxå?! :1pajas

175 main, nålen på 4'e(orginal), 48 lågfart och soppaskruven 2 varv ut.
 
SM 570 RR:

73hk på veven...........
Orginal
 
Last edited:
SM 570 RR skrev:
SM 570 RR:

73hk på veven...........
Orginal

Jaha??

Man brukar väl dra av 13% från veven till hjulet? detta ger 63,5 bhp. (baserade på glädje-siffror av tillverkaren) Jämför detta med Ebbes uppmätta 61 bhp...

Fast nu kommer du ju gnälla om att "ja, men min är mycket lättare" och blah blah blah, men ditt argument här i posten så skryter du ju bara om dina jättehästar.

Edit: gav fel bhp för ebbes, fixat nu :)
 
Last edited:
Förra året bänkade jag min 570 och fick då 59,7 hk.
RR:en jag har nu känns som den går bättre men det är ju en helt annan utväxling på den med, är det runt 60 hk på bakhjulet är jag nöjd.
Det gör iofs varken till eller från med ett par hk mer eller mindre då jag inte kör fortare i kurvorna för det...;)

/Husky
 
Per-Otto skrev:
Förra året bänkade jag min 570 och fick då 59,7 hk.
RR:en jag har nu känns som den går bättre men det är ju en helt annan utväxling på den med, är det runt 60 hk på bakhjulet är jag nöjd.
Det gör iofs varken till eller från med ett par hk mer eller mindre då jag inte kör fortare i kurvorna för det...;)

/Husky
Gôtt.
EN vettig Husky-ägare :tummenupp

Skulle jäkligt gärna testa en 570. Vad skiljer en vanlig mot RR?? Prisskillnader oxå tack.
 
Nu bänkade jag min 625 idag med tätt avgassystem, då ökade det 0,3häst så jag är över 57iaf....... skönt att bänka ett par gånger (med 3 veckor emellan) så det inte var någon tillfällighet

Provad det där "on-road" filtret å det gav ingenting i bänken men gick lite snålare......... så det får bli en hyllvärmare.

195 i huvudmunstycke
org nål i 4 hack uppifrån
48 i tomgång ganska mycket inskruvat..... bara 1/4 varv ut.....

Kurvorna ser ut ungefär som tidigare förutom i botten som blev lite bättre.....

Någon hade bänkat en nyss inkörd 100+ mil, 660 med dubbelsebring och fått 58hk...... hehehe...... men dumt att jämnföra då det inte var samma dag vice versa...... men inte så långt ifrån......YUMMIE!!! :slicka
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top