R1 T
Sänkt kompression
andersbrink skrev:Väldigt snäll å fin vridkurva. Sugmotorkaraktäristik!
Ja den är faktiskt förhållandevis lättkörd, för att vara turbohoj.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
andersbrink skrev:Väldigt snäll å fin vridkurva. Sugmotorkaraktäristik!
Hightuned skrev:Hur bär man sig åt för att inte få en turbopuckel runt 6-7k när man inte har ett sprut eller laddtryck programerbart?
mrblue9r skrev:Jag har tänkt på det åxå...kommer bli idiotförklarad.. men jag vet det är folk som testat,,, och det funkar...
Jag har en extra wastegate lucka som jag tänkte borra hål i och gänga. sen tänkte jag bänka med olika insattsmuttrar med varierande innerdiameter,, och prova mig fram till en effektkurva som är så lik orginal som möjligt.... fast mycke högre...![]()
Visst man torskar lite effekt i mellanregistret... men det är bättre att kunna nyttja den effekt som finns än att hela tiden behöva backa av på gasen för att hojen är påväg upp i omloppsbana runt jurden..
Idioti????
R1 T skrev:Jag tycker det låter helt perfekt, bättre att tappa lite effekt och vrid och få en hyfsat kör bar hoj, än att få tanken i ansiktet vid 6 - 7k rpm var enda gång, vare sig man vill eller inte.
Men vist går den på bakhjulet nu med,(på höga varv och mycket gas, på de flesta växlar) men det känns som om jag bestämmer och inte hojen.
R1 T
heliac skrev:Det är så rätt så... visst är det ballt med ett helvetes vrid på papperet för det får man om man ställer åt wg:n. Men låter man wg:n läcka på ett sätt som är avstämt mot sin konfiguration får man MYCKET körbarhet istället. Plus att motorn blir mycket mindre spikningsbenägen om trycket byggs upp i linje med varvtalet än om det kommer snabbt och sen ligger högt
gixxer_1255 skrev:Det är alltså en sån här effektkurva som ni inte vill ha?Jag tycker det funkar kanon bra
Den är som en Scania att köra under 4000rpm och vid 5500rpm blir den helgalen

Mar skrev:Fråga: Varför är linjerna inte "raka" utan hackiga?!.. kanske en dum fråga men bättre fråga än alltid vara dum![]()

|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |