Bänkade z1000 2003-2006 med powercommander?

dv81

Ny medlem
Gick med
6 May 2015
Hoj
Z1000 -04, CB400-83
Som titeln antyder är jag på jakt efter erfarenheter av bänkningar/mappningar av z1000 2003-2006 är man satt på powercommander 3 eller kanske 5.

Bänkade min nyligen med enbart andra pipor på och fick ut dryga 123 hk på bakjulet. Vore oerhört intressant att veta vad ni som satt på powercommander och gjort en vettig mappning fått ut? Andra ändringar samtidigt som KN-filter etc?

Är alltså inte ute efter gissningar av vad det ger eller inte ger utan fakta. Erfarenheter av förändrad körbarhet, beskrivning av annat som kanske inte bänkpappret säger är också väldigt intressant.

Tack på förhand!

Är det olika bänkar så ger det olika siffror. Det som är intressant är att göra bänkning före förändring och efter förändring för att se hur det påverkat siffran.

Ja givetvis. Jag gissar att de flesta som gjort en sådan här förändring gjort en bänkning både före och efter. Själv var jag hos Båging Performance för jag anade att en sensor var skrot vilket den också var.. men nu funderar jag på om man ska gå vidare. Sett lite olika siffor här och där på youtube/forum men vore kul med lite mer fakta.

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...