Bänkade R6 här!!

Stoppsladd

Under uppbyggnad.....
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha wr250X -08
Tänkte höra med er andra R6 åkare om ni har bänkat era hojar och vad ni fått för värden på det samt vilka mods som ni har gjort.
Tänkte att det kunde vara kul att jämföra R6 mot R6 istf som i vissa trådar där det är dynocharts från en miljard olika hojar och märken där man inte kan jämföra ett jota.

Bänkade min i går: 105,2 hk på hjulet
Mods: K&N filter
Modifierad luft intag
Micron race helsystem

Kan lägga in min kurva lite senare men har ni andra kurvor så lägg gärna in.

Vart bänkade du din båge nånstans? Lundgrens eller?
Klarade du dig från att ställa om nålarna?

:)

Enligt uppgift från förre ägaren bämkat 118 på slangen.
Mods vad jag vet: Portad topp, kitkammar, Arrows helsystem, kit tändbox.

/Fredrik

Stoppsladd skrev:
Tänkte höra med er andra R6 åkare om ni har bänkat era hojar och vad ni fått för värden på det samt vilka mods som ni har gjort.
Tänkte att det kunde vara kul att jämföra R6 mot R6 istf som i vissa trådar där det är dynocharts från en miljard olika hojar och märken där man inte kan jämföra ett jota.

Modifierad luft intag
Micron race helsystem

Last edited:
zuki skrev:
Vart bänkade du din båge nånstans? Lundgrens eller?
Klarade du dig från att ställa om nålarna?

:)

Japp det blev Lundgrens iom att dom ändå tävlar med R6.

Behövde inte byta nålar.
Sa att nålarna i dynojet satsen är aningen för hårda och inte 100% släta så risk för slitage i fuggarna finns om man stoppar i dom tydligen. Men vad vet jag?
Byte el mod av trattarna kunde tydligen klämma ur nån pålle till sa han.

ulf_lundin skrev:
Har du bänkning både före o efter mod o justering ? Inkl. vrid ?
/u

Nej tyvär endast efter montering av systemet mm
var lite därför jag ville veta vad andra har mätt sina till, både original och moddade.
Inget papper på vrid heller som synd är. Kanske ska ringa till dom och kolla om dom kan ta ut det i efterhand?

Silwer skrev:
de ger iaf en bit under 100 hk orginal på bakhjulet, och ofta runt 110 hk på veven vad jag kan förstå.
Så din går nog fin fint mot en standard.

Ok va kul då har man iaf ett riktmärke på att grejerna gav lite effekt iaf.
Mätte igentligen upp ca en hk till men justerade bränslet en aning då den gick på tok för fett vid ca 8-9000 och landade tillslut på 105,2 men med en ganska jämn kurva med toppen på stax över 13000.

Tror d va "Allt om mc" som för något år sedan körde cbr600, gsxr750 och en blade mot varandra.... CBR:en bänkade iaf 98 hk, och sukan lika mycket som bladen... Kommer dock inte ihåg vridet... Men bladen hade ju givetvis mer än övriga!

Mattiaz skrev:
Stavgren, SNÄLLA släng upp din effektkurva! :yoparty

Benfre's hoj är något att rejsa mot i sommar. Det är en hoj som LÅTER respektingivande. Man hör att det är mycke mos i den spisen.

Vem var pappa till Stavgrens??

Chrille skrev:

Jansberg byggde den hösten 01. Har inte sett några bänkningspapper på den men runt 120+ på bakhjulet enligt förre ägaren (Patrik Jönsson), tror det var nån som heter Mikael Larsson som körde den i synsam 02.

stavgren skrev:
Jansberg byggde den hösten 01. Har inte sett några bänkningspapper på den men runt 120+ på bakhjulet enligt förre ägaren (Patrik Jönsson), tror det var nån som heter Mikael Larsson som körde den i synsam 02.

Ja den har jag för mig rör sig rätt bra mycket delar va?

Chrille skrev:
Benfre's hoj är något att rejsa mot i sommar. Det är en hoj som LÅTER respektingivande. Man hör att det är mycke mos i den spisen.

Säg inte så, tänkte ju skylla på hojen när jag kommer sist eller misslyckas kvala in i R600 :tungan

Polaren köpte snärtarens hoj förra veckan så det blir nog bara banåka i år :yoparty

/benfre

Mattiaz skrev:
Hörni på tal om det... när kör ni första träningarna på Åsen?

5 maj går väl första träning av stapeln har jag för mig. Dock blir det 3 dagar på banan den 5'e till 7'e Apil för min del. Hoppas på bra väder! :tummenupp

Geiger skrev:
5 maj går väl första träning av stapeln har jag för mig. Dock blir det 3 dagar på banan den 5'e till 7'e Apil för min del. Hoppas på bra väder! :tummenupp

Rookiefråga, hur får man tag på info ang träningar på olika banor ?

mvh benfre

Stoppsladd skrev:

Modifierad luft intag
Micron race helsystem

Köpte en av Fredrik Janssons Widec Trophy-hojar i höstas och den är bänkad till 120+.

Stoppsladd skrev:

Modifierad luft intag
Micron race helsystem

Bänkade min igår på MC-Varuhuset: 106,6 hk på bakhjulet.

Mods: Jardine SlipOn.

Lite konstigt att den gav mer än din med tanke på dina mods :va ?

Nyheter

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...