Bänkad Husa med graf, ge optimeringstips!

Prova med den nålen du köpt, det är inte en strypnål utan en nål med annan profil som tillåter dig köra med större munstycken. Vitsen är att du kan få fritt blås o mycket bränsle vid full gas utan att den går för fett vid låg o mellangas. Prova o du kommer bli xtremt nöjd! Jag körde min så även innan jag satte på helAkrat o det gör underverk även på en standardhoj.
Va? Har de gjort den snällare? Har du nåt "bevis" för det nånstans för det har jag aldrig hört :confused: Låter ju troligt förstås iom att de ökat serviceintervallen. Kolla gärna upp det!
//m

Ok, då ska jag prova med den rackaren. :tummenupp
190 högfart(?), vad tror du i lågfart då? Fick hem ett 48 idag :)
Iofs så ligger blandningen väl ok i lågfart enl blandkurvan, kanske inte ska röra den? Tycker fortfarande att jag har lite problem med tomgången, när jag ställer ner den, där jag tycker att den ska vara, så dör hojen om man gasar till snabbt = inte så skoj vid rödljus osv. Blandskruven som skall justeras va?

När jag frågade om serviceintervallet innan jag köpte hojen så fick jag det som förklaring till att dem höjt intervalltiden. Ngn Husa-kung i Örebro som vet om det stämmer?
 
Tycker fortfarande att jag har lite problem med tomgången, när jag ställer ner den, där jag tycker att den ska vara, så dör hojen om man gasar till snabbt = inte så skoj vid rödljus osv. Blandskruven som skall justeras va?
Mja, ett vanligt fel bland stånkaägare är att ställa tomgången för lågt (låter coolt, håller med men...). Detta och det faktum att accpumpen vid full/snabbgas från tomgång trycker in alldeles för mycket soppa gör att du får det fenomenet.

Det kan ju faktiskt vara så att accpumpen trycker in på tok för mycket soppa (den dör när du slår fullt/snabbt högre upp i registret). Då krävs justering av pumpen. Inte alla pumpar går att justera utan moddning av fuggen. Jaghar sett nån tråd eller nåt någonstans som beskriver hur man gör detta men vet inte var.

Men, ärligt talat mannen, hur ofta gasar du så i verkligheten från ett rödljus ? Testa att göra dragrejsstarter och se vad du faktiskt gör med högernäven. Gissar att detta är ett icke-problem i verkligheten.

.
 
Men, ärligt talat mannen, hur ofta gasar du så i verkligheten från ett rödljus ? Testa att göra dragrejsstarter och se vad du faktiskt gör med högernäven. Gissar att detta är ett icke-problem i verkligheten.
.

Det är helt riktigt! Men jag borde kunna ha lägre tomgång än vad jag har idag, får testa lite helt enkelt, du lär ju få höra den live snart :)
 
Har inte läst igenom alla inlägg här men enligt bike´s test om det var 06/12 så skulle husan lämna 58,9 hk på bakhjulet helt original.
Det var då alltså 07,ans modell
 
Porr på hög nivå!!! :D

4kx91sx.jpg

Kan någon tala om vart man vänder sig för att köpa ett sånt här?? e ju jävligt snyggt...

tack på förhand...
 
Vidare tror jag att man sänkte comp:et lite på 07:orna samt har en lite snällare kam för att kunna öka tiden mellan service:arna, kanske kan förklara ngn Hk? Det är ju 15h intervall på 07...

För intresseboken:

Kolv är samma som -06
Kam är samma sen -04

Kan det vara så att dom ökade serviceintervallen i samband med ändringen till 628cc?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top