Bänka/mappa hojen i Stockholm

Genesis123

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2015
Ort
Stockholm
Hoj
2007,Kawasaki ER6N
Tjena!

Har en zx6r 636 KRT edition 2014 med M4 slipon och funderar på att köpa K & N luftfilter + en PC5

Jag har googlat runt lite och sett att AVAMC, DIN MC, MC-varuhuset har dynojets som kan fixa bänkning + mappning.

AVAMC tar 8795 kr för allt (Grundarbete=3495 kr, luftfilter=900kr, PC5=4400kr)
DIN MC tar oxå runt det priset
MC-varuhuset bänkar/justerar inte kawasaki motorcyklar

Jag tänkte ifall jag köper varje del själv och monterar luftfiltret själv så sparar jag massor med pengar.
luftfilter= 700 kr
PC5= 3699 kr
Totalt: 4399 kr

Nu återstår mappningen bara och jag undrar ifall någon känner någon/verkstad/dynocenter som kan utföra justeringen som krävs för en billig slant.
Att betala 3495 kr för det arbetet till DIN MC eller AVAMC känns för mycket, speciellt om man har köpt alla delar själv.

Är tacksam för tips!
 
"MC-varuhuset bänkar/justerar inte kawasaki motorcyklar"

Den var ju intressant, spelar ju ingen roll vad för hoj power commandern sitter på om dom har utrustningen och erfarenhet av power commander.

Ta en koll med Andersson Turbo:
https://www.facebook.com/AnderssonTurbosystems/
 
Jag ringde MC-varuhuset och det är vad de sa. Vet ej varför, men de kanske inte har tillräckligt med erfarenhet/kunskap med kawasaki modellerna
 
I tumba finns mattebus.se kolla där! :smasha
 
Snackade lite med Andersson Turbo, fick detta som svar: "2000 när allt är klart för att köra , se till att göra rätt med lambdasond. eliminator eller optimizer" vad menas med lambdasond eliminator eller optimizer?
Räcker det inte med att man bara byter luftfiltret och kopplar in PC5 så sköter Andersson resten?
 
Du skulle ha frågat han när du hade han på tråden =)
 
Du behöver antingen en eliminator (dvs man lyssnar inte på lambdasonden, kopplar in denna i kontakten istället för lambdasonden) eller en optimizer som är kopplad till PCVn.
Du kan alltså inte låta det vara original dvs att lambdasondsignalen går in i hojens ECU.

Jag fick med eliminator när jag köpte PCVn.
 
Eliminator är en kontakt du ersätter lambda-sondens kontaktstycke med. OBS tas den bort måste du såklart ta bort lambda sonden ur avgassystemet med. Där behöver du plugga igen.

Har man kvar lambda sonden och börjar justera med PC så kommer ju original ECU att försöka motjustera när lambda läser värden den inte vill se. Blir kaos. :P

Optimizer är en smart "eliminator" för styrsytem som inte gillar när man lurar ecun, vilken du behöver vet jag ej. Borde gå att googla fram på din hojtyp.

https://www.xlmoto.se/o2-eliminator#?p

https://www.xlmoto.se/o2-optimizer#?p
 
Hur kontaktar man Andersson Turbo? Är det via Facebook eller har han nåt telefonnummer? Jag skulle nämligen behöva justera in min hoj då den går på pcv orginalmappen nu
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top