Bänka i sthlm!?

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Ska jag välja schnieders eller mc varuhuste eller kanske tom ava?
Mc varuhuset ligger pĺ halva priset mot schnaiders och har munstycken till den sĺ det lutar därĺt sĺvida ingen kommer med ngt annat....
 
Jag skulle välja schneiders.
Fredrik Källman är en av Sveriges kunningaste kille inom området.
Dessutom så använder inte Mcvaruhuset SAE korrigering när de bänkar så det blir lite Mcdonalds-hästar, om du förstår vad jag menar.
SAE är den form man använder sig av internationellt.
 
ulf_lundin skrev:
Ev. förbättring blir lika stor oberoende av mätnormen...
/u
natuligtvis men om man bara ska köra en repa så är det mer korrekt att använda SAE.
Å andra sidan om man mäter i t.ex STD som oftast visar mer så kan en effekt ökning med 7 HK STD motsvara 4,5 hk SAE.
NÄr jag jämförde på mcvaruhuset så låg det till så..
 
Major Bif skrev:
natuligtvis men om man bara ska köra en repa så är det mer korrekt att använda SAE.
Å andra sidan om man mäter i t.ex STD som oftast visar mer så kan en effekt ökning med 7 HK STD motsvara 4,5 hk SAE.
NÄr jag jämförde på mcvaruhuset så låg det till så..

Kan inte normerna, men har väldigt svårt att tro att det kan skilja 7/4.5 = 55 %. har aldrig hört talas om att 120 hk enl en norm är 187 hk enl en annan.

Eller vad menar du ?
/u
 
det låter ju sjukt.. bara att lägga ner :hihi
 
ulf_lundin skrev:
Kan inte normerna, men har väldigt svårt att tro att det kan skilja 7/4.5 = 55 %. har aldrig hört talas om att 120 hk enl en norm är 187 hk enl en annan.

Eller vad menar du ?
/u
Imitt fall hade jag 136 SAE helt i standard utförande.
med slipon blev det bara tre hästar till, alltså 139.
139 hk SAE motsvarde på mcvaruhuset mätning i STD 145.
136 SAE motsvarade ca 140hk STD. Då blev effektökningen 5hk istället för 3hk.
hänger du med?
Kolla denna sida under bromsningar!!
http://fullspeed.to/atom

Förstår du fortfarande inte mitt resonemang så blir jag orolig..
 
Last edited:
Major Bif skrev:
Imitt fall hade jag 136 SAE helt i standard utförande.
med slipon blev det bara tre hästar till, alltså 139.
139 hk SAE motsvarde på mcvaruhuset mätning i STD 145.
136 SAE motsvarade ca 140hk STD. Då blev effektökningen 5hk istället för 3hk.
hänger du med?
Kolla denna sida under bromsningar!!
http://fullspeed.to/atom

Förstår du fortfarande inte mitt resonemang så blir jag orolig..
Grejen är att du kan inte jämföra 2 olika bänkar! Mätfel, du vet! Den enda enhet du kan jämföra mellan olika dagar är SAE corrected, men endast med mätningar på samma bänk.
 
Nr:18 skrev:
Grejen är att du kan inte jämföra 2 olika bänkar! Mätfel, du vet! Den enda enhet du kan jämföra mellan olika dagar är SAE corrected, men endast med mätningar på samma bänk.
Håller med fullständigt!!
Försökte bara klargöra skillnaden mellan korr.normerna..
I mitt fall var det samma bänk, samma dag.
Jag bänka om den hos performance -Center i sollentuna, det skilde bara o,4 hästar (SAE) i mätresultat från de både dynobänkarna, det är nog ganska ovanligt..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top