bänka hojen?!

tänkte du bänka hojen denna säsong?!


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Tom Byron skrev:
....Schneiders då?

Är det inte hos dem det kan bli vilka siffror som helst? Bra för självförtroendet men inget att jämföra med? (OBS hörsägen)
 
ypvs skrev:
Och bänka inte för mycket.
Vi räknade med ca 15% motorras när vi bänkade trimmade Husor i teamet och det stämmde ganska bra. Ca en gång på 7 small det...

Daniel...

VA!! bänka ni i en riktig "broms" då eller?? en vanlig körning på tex en Dynojet är skonsammare för hojen än en urdragning på vägen eller är det pga Husa kvalite :arsele ras efter sju urdragningar förbi korv kiosken :D

(sitter dock Load control på dom mer avancerade testbänkarna, då får den jobba lite mera)
 
bänkad å klar

så, då var bettan bänkad.
54,4 häst, 47,3NM



vad som gjorts: portning, lite höjt komp, ventilsätesjobb, helsystem
 

Bifogat

  • bänkning1.jpg
    bänkning1.jpg
    126.3 KB · Visningar: 56
är det verkligen skonsamt för motorn att bänka hojjen? :va
det låter inte speciellt skonsamt när man kollar filmer där dom gör det :(
 
Har du gasta stum någon gång eller kollat hur fort din hoj går? Vad e skillnaden, hellre åka en sommar med rätt bestyckning än att byta kolvringar efter halva :)

Edit, shit va fort jag skrev, sorry ´bout the misspelling



DwD skrev:
är det verkligen skonsamt för motorn att bänka hojjen? :va
det låter inte speciellt skonsamt när man kollar filmer där dom gör det :(
 
Tom Byron skrev:
Jo, men å andra sidan är det ingen som tvingar en att bänka heller, så det är väl upp till var och en :tummenupp

På han mannen, bit han i benet! :D
detta visar som vanligt att röven har två delar, och vi tänker inte alltid med samma skinka!
 
SM 570 RR skrev:
Justerar in hojen gör man utan bänk.....

Vilket tar tid och blir aldrig spot-on... En del av oss är bra polare med lambdasonden ser du och vill veta exakt hur blandkurvan ser ut, för att få fördelar jämte bonnmekarna ;)
 
Tom Byron skrev:
Har du gasta stum någon gång eller kollat hur fort din hoj går? Vad e skillnaden, hellre åka en sommar med rätt bestyckning än att byta kolvringar efter halva :)

Edit, shit va fort jag skrev, sorry ´bout the misspelling

jo när farbror blå med bmwhojjen var efter en då kollade jag vad den gick,vete fan om det var varvtalsskyddet(finns det?) eller att den varvade ut :lol .
tänkte bara när jag såg ett tidigare inlägg där hojjarna pajjade! :gnissla
 
devetdu skrev:
På han mannen, bit han i benet! :D
detta visar som vanligt att röven har två delar, och vi tänker inte alltid med samma skinka!
ok, då skall man inte gå halva vägen var!,för då blir det bara skit(hålet) av det eller ? :D
 
:lol
precis!

det finns ett varvstopp på xr 650. så du har inte åkt tillräckligt fort ännu! bara så du vet :7peta
 
Husor som pajar, jo det har ju hänt. Men, hur många fler pajar när man åker på dem istället för bänkar??

Jag säger varken bu eller bä.... Men gelleråsrakan sliter nog mera än en roll-on på en bänk skulle jag tro.......



DwD skrev:
jo när farbror blå med bmwhojjen var efter en då kollade jag vad den gick,vete fan om det var varvtalsskyddet(finns det?) eller att den varvade ut :lol .
tänkte bara när jag såg ett tidigare inlägg där hojjarna pajjade! :gnissla
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top