bänka hojen?!

tänkte du bänka hojen denna säsong?!

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

devetdu

- Förnekar allt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
saknas och saknad
Hur många tänker bänka hojen denna säsong?
vilket mål har ni i "sånna" fall?

Min ska bänkas, mitt mål e att få råd bara. Lite tunnt nu....... men innan, asfaltsåkat drar igång så ska den vara inställd. Några mål med HK/Vrid finns inte, den går BRA det vet jag redan efter isåkat. Kanske hittar någon pålle xtra med rätt inställning ...... :Bugar

FP-rör blir enda modden......... :tummenupp

Folk tror att dom kör fortare bara för att man bänkat hojen :rolleyes: :hihi

devetdu skrev:
Hur många tänker bänka hojen denna säsong?
vilket mål har ni i "sånna" fall?
jo man e ju sugen på bänka så man kan få till hojjen extra bra :D o veta vad den har för pulver :banana heh... bara lite stålar som fattas :( nån som vet nå priser o vart man kan bänka :va ???

Lambdasond och finjustera fuggen är det som gäller. Att sedan se hur vrid- och effektkurvorna ser ut är bara ett bonus - så länge som man saknar varvräknare att snegla på är det ändå svårt att utnyttja det vid aktiv körning. Det räcker med att veta att det troligen är tillräckligt med effekt för de flesta ändamål :)

cyclecenter tar 800spänn /timme...... men stoppa i Yashas rek. munstycken från början så är du bra nära direkt......

Annar finns det någon mupp uppe i bergsjö eler så..... typ under s-hamn som är duktig oxå, vi kan tandembänka när det blir dags å man har massa (!) dollars över:)

husan_650 skrev:
jo man e ju sugen på bänka så man kan få till hojjen extra bra :D o veta vad den har för pulver :banana heh... bara lite stålar som fattas :( nån som vet nå priser o vart man kan bänka :va ???

Och bänka inte för mycket.
Vi räknade med ca 15% motorras när vi bänkade trimmade Husor i teamet och det stämmde ganska bra. Ca en gång på 7 small det...

Daniel...

Sluta skrämmas nu :fatta!

:D :D :D :tummenupp

ypvs skrev:
Och bänka inte för mycket.
Vi räknade med ca 15% motorras när vi bänkade trimmade Husor i teamet och det stämmde ganska bra. Ca en gång på 7 small det...

Daniel...

Tom Byron skrev:
cyclecenter tar 800spänn /timme...... men stoppa i Yashas rek. munstycken från början så är du bra nära direkt......

Annar finns det någon mupp uppe i bergsjö eler så..... typ under s-hamn som är duktig oxå, vi kan tandembänka när det blir dags å man har massa (!) dollars över:)
Du menar nog Reem Racing i Bergvik.Ligger väl ca 2 mil utanför Söderhamn.Tel 0270/423465 Jag bänkade 625:an där i höstas,kostade 600:- för 3 körningar+lite fipplande med munstycken

Vad fick du för resultat då? På hojen, hade du -03 med slipon eller helrör?

imorn så är nog min betta bänkad å klar. ska försöka få upp bild då på graferna... :gnissla

:fatta! JAG KAN INTE, jag har ju blivit degraderad till Moppefucko på dethär forumet, hehe

Jag tycker; Slip on ger såklart effekt, men de brukar sällan vara stora i volym å låter oftast därför "hårdare och mera" än tex ett helsystem som har större volym på sin slutburk. (förutom Ktms scx dämpare som inte är en "rakt igenom" modell)

Helsystem brukar det vara mera diameter på krökarna ända framifrån å då får man väl bort "sugrörsproblemet"

Jag skulle satsa på ett helsystem, men det beror lite på modell på hoj oxå såklart.

Men såhär är det inte, bara vad jag tycker typ....... :dummer :hihi

hymac skrev:
du som kan ! är det sån stor skillnad på helrör jämfört med slip on ? och om ja varför

Tom Byron skrev:
:fatta! JAG KAN INTE, jag har ju blivit degraderad till Moppefucko på dethär forumet, hehe

Jag tycker; Slip on ger såklart effekt, men de brukar sällan vara stora i volym å låter oftast därför "hårdare och mera" än tex ett helsystem som har större volym på sin slutburk. (förutom Ktms scx dämpare som inte är en "rakt igenom" modell)

Helsystem brukar det vara mera diameter på krökarna ända framifrån å då får man väl bort "sugrörsproblemet"

Jag skulle satsa på ett helsystem, men det beror lite på modell på hoj oxå såklart.

Men såhär är det inte, bara vad jag tycker typ....... :dummer :hihi

Jag har en SXC med KTM Racing slip on låter lite plåtigt men det är ett jävla drag i bågen, undrar om det skulle vara värt att köpa ett helsytem,

Tom Byron skrev:

klart vi ska tandämbänka :gnissla bara dom inte rasar :va inte kul! har satt i dom munstyckena hade dom i i fredas o lördas när jag åkte, kändes bra :D 40/ 195 resten org! men du håller glassilicon då? tål ju bara 200 grader!!! :tummenupp

Ja det verkar funka bra trots allt......(för mig) men det finns säkert bättre stuff, det bränner ju ut efter ett tag men det tar ju inte lång tid att kladda på nytt.

husan_650 skrev:
klart vi ska tandämbänka :gnissla bara dom inte rasar :va inte kul! har satt i dom munstyckena hade dom i i fredas o lördas när jag åkte, kändes bra :D 40/ 195 resten org! men du håller glassilicon då? tål ju bara 200 grader!!! :tummenupp

jaha,,, vill ju såklart bänka moppen men...
finns det inga hyffsade ställen i stockholmsområdet?!?!
vägrar befinna mig på Brynäsmark,,,,

timrå IK roxx :lol

Finns ingen bänk på Brynäsmark, jag gillar inte hockey, bara råkar bo i stadsdelen fylld med pensionärer....... hm

Bänk från mig är 10mil söderute eller 10 norrut så du slipper sätta din fot här.....

Schneiders då?

Raggarn skrev:
jaha,,, vill ju såklart bänka moppen men...
finns det inga hyffsade ställen i stockholmsområdet?!?!
vägrar befinna mig på Brynäsmark,,,,

timrå IK roxx :lol

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey