Bänka hojen i sydvästra skåne?

• Thread starter Thread starter Coola Ola
  • Start date Start date

Coola Ola

Guest
Vilka alternativ har man om man vill bänka samt få hojen justerad någonstans inte alltför långt bort från Lund? Gärna något ni själva har efarenhet av.

Pris, tillgänglighet, hur fort det går etc.

Det är inte aktuellt förrän framåt vårkanten men jag tänkte jag skulle vara ute i god tid för en gångs skull.

Har inte bänkat hojen själv, men vet att följande ställen gör:
EBOS på Lundavägen i Malmö, nog de som är kunnigast i trakten.
http://www.ebos.se/

Mitonga Racing på Norra Grängesbergsgatan i Malmö.

Bröderna Hörberg i Löddeköpinge.

Mitonga flyttar snart till nya och fräscha lokaler i Lomma, strax efter Franssons Bil.

Hade nog tagit den till MP-racing utanför HBG.
Ebos är duktiga men verkar köra utan lambdasond. (iaf när de körde min senast)

TouchMan65 skrev:
Mitonga flyttar snart till nya och fräscha lokaler i Lomma, strax efter Franssons Bil.

Åh fan. Pluggar ju nästan där (Alnarp). Nån som har bänkat/fått justerat hojen hos Mitonga? Eller övrig erfarenhet av dem?

majtii skrev:
Hade nog tagit den till MP-racing utanför HBG.
Ebos är duktiga men verkar köra utan lambdasond. (iaf när de körde min senast)

Lambda behöver ju inte vara bättre alltid. I mitt fall läcker avgassystemet lite så lambda blir antagligen helt fel (dvs, friskluft sugs in i avgasystemets skarvar). Om man bara justerar efter effektkurvan så får man ju egentligen det mest riktiga resultatet, iaf på en low-techhoj som min.

Prisuppgift hos MP-racing?

-edit- enligt Ebos prislista kollar de lambda också.

Last edited:
Coola Ola skrev:
Vilka alternativ har man om man vill bänka samt få hojen justerad någonstans inte alltför långt bort från Lund? Gärna något ni själva har efarenhet av.

Pris, tillgänglighet, hur fort det går etc.

Det är inte aktuellt förrän framåt vårkanten men jag tänkte jag skulle vara ute i god tid för en gångs skull.
Jag bänkade på Ebos och fick nya munstycken för 2700:- Den går skitbra måste jag säga...

Kolla med Mitonga racing annars.. dom kan vara lite billigare och har gjort många mycket bra jobb åt mig.. 040-19 41 40

:tummenupp

MP-Racing tar 3000:- + 1000:- om ventilerna
500:- i rabatt om om köper dynojet el. pcIII
han är duktig och nogrann men räkna med
att den inte blir klar när han sagt lägg på 2-3veckor

jag e nöjd med det arbete han gjort på min hoj
//Tuben

Maffan skrev:
Jag bänkade på Ebos och fick nya munstycken för 2700:- Den går skitbra måste jag säga...

Kolla med Mitonga racing annars.. dom kan vara lite billigare och har gjort många mycket bra jobb åt mig.. 040-19 41 40

:tummenupp

Bänkade min oxå på EBOS och den funkar klockis eller gjorde sist jag körde med den :)

Ren bänkning kostar 750:- hos Hörbergs och 500:- hos Motorsport i Landskrona (sprillans ny bänk)... skall det trimmas seriöst hade jag valt Ebos, men är det bara ett helsystem med PC3 så kvittar det nog.

/Nybänkad

Robz skrev:
Ren bänkning kostar 750:- hos Hörbergs och 500:- hos Motorsport i Landskrona (sprillans ny bänk)... skall det trimmas seriöst hade jag valt Ebos, men är det bara ett helsystem med PC3 så kvittar det nog.

/Nybänkad
Njaaaeee,vare sig det gäller serös trimning eller bara en mappning hade jag nog vänt mig till antingen Jansberg,Rg enginering eller MP racing.
3 hojar som vi lämnat till ebos för mappning kom tillbaka med mappen som dem lämnades in med.
Ingen av dem kördes med A/F mätning.
Varav den ena så sent för en vecka sen mappades om hos MP o vips fanns där 8 friska hästar till.
Seriös trimning = Jansberg
Mappning = MP racing i Billesholm och RG enginering i Falkenberg.

/Seriöst nybänkad,mappad o vässad.

Zmurfen skrev:
Njaaaeee,vare sig det gäller serös trimning eller bara en mappning hade jag nog vänt mig till antingen Jansberg,Rg enginering eller MP racing.
3 hojar som vi lämnat till ebos för mappning kom tillbaka med mappen som dem lämnades in med.
Ingen av dem kördes med A/F mätning.
Varav den ena så sent för en vecka sen mappades om hos MP o vips fanns där 8 friska hästar till.
Seriös trimning = Jansberg
Mappning = MP racing i Billesholm och RG enginering i Falkenberg.

/Seriöst nybänkad,mappad o vässad.

Ja jag kan nog bara hålla med...ebos suger...om det är okunskap elller brist på engagemang vet jag inte...sen skall man komma ihåg att dynojet bänken är en budget bänk...duger bara för jämförelse run for run....icka att jämföra med typ en superflow eller liknande......om jag skall rekomendera någon så blir det trots meningsskiljaktligheter oss emmelan babbis i första hand,han har en superflow och vet vad han pysslar med...nästa val hade blivit jansberg,problemet med jansberg e att det sällan stannar vid en bänkning....skall du bara mappa in hojjen seriöst trots en andra-hands bänk som jag ser det så är rg-engineering i falkenberg´kanon....det handlar inte ´bara om att tramsa fram kusar....det gäller att få dem små asen att springa när man vill som är knepet......

Robz skrev:

/Nybänkad

Tänk om du ofrälse!!!!! Im mina ögon e ebos en jävla klåpare...bänkade om 2 hojjar som varit där på superinmappning(licens) bägge lämnade närmare 10 hk fullt körbara hästar hos annan..inte jämfört utan first run-last run... skärpning ebos...och vid frågan vad a/f mätningen isade fick jag bara svävande svar som sen mynnade ut i att " njaa...har vi inte kört med..."

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026