Azorerna, eller har ni nåt bättre restips!!??

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Jag och gumman ska ut och resa i början på augusti men vi vet inte vart..

Det enda vi vet att vi inte vill se zorbas dans ellen nåt sånt skit.. Inga "vanliga" turistorter alltså. Vi är heller inte ute efter wet t-shirt contest och festa natten lång.

Vi vill på SEMESTER, gärna med oslagbar natur med lite vandringar och trams. Problemet är att vi har 14000:- som maxgräns för 2 pers, TOTALT.. Azorerna börjar på 9k för ospecat för två pers och specat från 11k. Då stället inte är speciellt billigt (som här enligt STS) så blir det nätt och jämnt genomförbart. :confused: Hade det varit lite billigare så hade vi tagit det direkt!

Så nu.. Fram med era restips!!!! Gärna billigt men inget partyställe tack..
Jag vet att detta forum har en förmåga att hjälpa en i nöd så komigen nu!!!

Azorerna är coolt, varma källor och god mat, hyr en bil/mc och kör runt i härlig natur.

:tummenupp

Last edited:
GSXR1100R skrev:
Azorerna är coolt, varma källor och god mat, hyr en bil/mc och kör runt i härlig natur.

:tummenupp

Hur är det med priser där på mat och dryck??? Är det lika dyrt som här??? I såfall blir det bara typ 4500:- (totalt) över till allt som ska inhandlas..

juha01 skrev:
Jag och gumman ska ut och resa i början på augusti men vi vet inte vart..

Så nu.. Fram med era restips!!!! Gärna billigt men inget partyställe tack..

Bromölla kanske.... :va

juha01 skrev:
Hur är det med priser där på mat och dryck??? Är det lika dyrt som här??? I såfall blir det bara typ 4500:- (totalt) över till allt som ska inhandlas..
Azorerna är billigare än på fastlandet Portugal, dom har skattelättnad på ön.

juha01 skrev:
Azorerna börjar på 9k för ospecat för två pers och specat från 11k.

Jag antar att du kollar tvåveckorsresor? Jag köpte förra veckan en resa till Azorerna för 5400:-, en vecka alltså. Det är STS och PRISMA som anordnar resor dit vad jag vet.

Azorerna är ett riktigt trevligt och fint resmål så om ni har möjlighet att få det att gå ihop så tycker jag ni ska köra på det. :tummenupp

Markus skrev:
Jag antar att du kollar tvåveckorsresor? Jag köpte förra veckan en resa till Azorerna för 5400:-, en vecka alltså. Det är STS och PRISMA som anordnar resor dit vad jag vet.

Kollar på enveckors men däremot för två pers!! Så ditt pris var helt normalt!

Vet du hur mycket maten kostar där?? Räcker 2500:- som fickpengar per pers.??? Vill ju liksom få det att gå ihop utan att det blir sådär jävelsnålt på resan...

juha01 skrev:
Kollar på enveckors men däremot för två pers!! Så ditt pris var helt normalt!

Vet du hur mycket maten kostar där?? Räcker 2500:- som fickpengar per pers.??? Vill ju liksom få det att gå ihop utan att det blir sådär jävelsnålt på resan...

Vad jag hört skall det vara något billigare än här, vilket tyvärr inte säger så mycket eftersom en middag i sverige kostar allt mellan 120-350 i normalfallet... Jag tror inte 2500:- räcker, ledsen att verka negativ. De flesta säger att man har stor nytta av bil där också.

Tack för alla svar!

Nu är läget så att imorgon bitti så beställer jag en resa till Azorerna. :tummenupp Det får bli som det blir... Har kollat runt och enligt en på resebyrån som precis kommit hem därifrån så kostar en bärs ca 15 kr och en tvårätters middag men vin och grejer dryga hundringen. Det låter ok!!
Har tömt alla sparbössor så nu får det gå som det går..

Om det är nån som har varit där så kom med lite insideinformation!!! Man brukar spara mycket möda genom andras missar. :banana

Du får berätta för oss sen hur ni upplevde Azorerna osv när du kommer hem.
Jag vill oxå dit,de bilder man sett,ser ut till o vara väldigt vackert där.

R1 racer skrev:
Du får berätta för oss sen hur ni upplevde Azorerna osv när du kommer hem.
Jag vill oxå dit,de bilder man sett,ser ut till o vara väldigt vackert där.

Det lovar jag att göra! Vi åker 2/8....

Det verkar vara ett väldigt lugn på öarna, dessutom vackert i naturen så det saknar motstycke! Jag har för mig att det regnar ett par ggr om dan, men oftast bara en skur eller så, men det är väl det som gör att all växtlighet finns där.

Vill också höra lite när du har varit där. Tjejen & jag planerar att åka dit nästa år på bröllopsresa förmodligen!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti