Axel ur led-tråden

Bah! Vaknar inatt av att jag ligger på mage med armarna uppåt... tar i för att vända mig och plopp så stack axeln ur. Intressant natt må jag säga. Ont ont... som tur var kunde den dras tillbaka igen av tjejen med hjälp av lite instruktioner. Detta var väl 8:e gången tror jag den går ur led.

Är det fler här inne som har problem?

Jag funderar på att ringa och få bokning för operation. Men tänkte se här först om det är fler som opererat, och hur lång är den verkliga rehabiliteringstiden? Jag vill inte påverka min tävlingssäsong.

Jepp jag har samma problem.
Och en kompis hade samma problem, fast hans var snäppet värre!
Han opererade, efter det är han helt återställd.
Tror han gick på rehab 2 månader efter operationen.
Jag funderar på operation, men kommer aldrig till skott.

trådskaparen, har du problem med axlar ur led sen födseln eller har du gjort något speciellt? själv fick jag vänster axel vriden ur led vid ett misshandelstillfälle och fick höra att det skulle opereras om den halkade ur fler gånger. detta har turligt nog inte hänt (ännu) då det läkte ihop ganska bra (även om man märker att den är svagare, att det gör ont ibland och att det känns som om den är på väg ur när man lyfter tungt). sjukgymnastik kanske kan vara en idé? ju mer muskler du har runt lederna, desto bättre sitter de kvar så att säga.

Bah! Vaknar inatt av att jag ligger på mage med armarna uppåt... tar i för att vända mig och plopp så stack axeln ur. Intressant natt må jag säga. Ont ont... som tur var kunde den dras tillbaka igen av tjejen med hjälp av lite instruktioner. Detta var väl 8:e gången tror jag den går ur led.

Är det fler här inne som har problem?

Jag funderar på att ringa och få bokning för operation. Men tänkte se här först om det är fler som opererat, och hur lång är den verkliga rehabiliteringstiden? Jag vill inte påverka min tävlingssäsong.

Min farsgubbe är narkosläkare, frilansare, åt dom bästa på olika områden. Och jag har själv fått hjälp med liknande problem genom honom,.

Finns en ortoped i Vällingby väster om sthlm, som är erkännt bäst i landet på idrottskador, ledproblem osv. Han heter Ibrahim, och mottagningen heter svenska ortopedhuset om jag inte minns fel. Dom arbetar bl a med svenska skidlandslaget. Och är bäst på området.

Ring dit! ...det finns så mkt oseriösa lirare som inte ens har rätt kompetens men som utger sig för att vara ngt.

Tycker vi ska bilda en klubb, och träffas en gång i månaden dricka öl, dra axlarna ur led på varandra, och tävla om vem som kan rycka tillbaks den på plats snabbast:)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph