Axel på Ktm exc 125

Haampe

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2008
Ort
Härnösand
Hoj
KTM DUKE 640 -02
Visst är axeln 20 mm?
Jag letar nämligen supermotard hjul till min ktm.
Vad ska jag jag ha för dimensioner?
Jag förstår om ni tycker att jag är retard men jag vill veta exakt innan jag köper något och jag är inte helt säker.
Är tacksam för svar:)
 
Tror det beror lite på årsmodellen, minns inte hur de var.

Men vad sägs om att mäta själv? :)
 
Tror det beror lite på årsmodellen, minns inte hur de var.

Men vad sägs om att mäta själv? :)

Hmm kan ju vara en idé;) Men den står i ett varm garage 5 mil bort..
Men det är 06a glömde skriva det..
ska man ha 4.25 bak och 3.50 fram? Vad rekomenderar ni?;D

Här är en länk till ett par hjul som jag funderat på..
Passar domeller inte?;D
http://www.blocket.se/vi/19545051.htm?ca=4_s
 
Last edited:
Det är 26 mm axel fram, 20 bak på moderna EXC.

20 fram sitter det på äldre (runt 00 till 0....2?), och det är 20 bak med, men före -00 vettifan...

Men det finns ett kit med distanser för att montera framhjul för den mindre axeln, bara att handla på KTM-affärn' (men det går åt en axel åsså...).
Tvärtom går inte alls, att montera nya hjul på äldre, en grov axel går inte in i ett klent lager. :D

De på bilden ser ut att ha 20 mm lager på framhjulet...men det kan vara att man lurar sig på bilden med (ser ut att vara samma diameter fram och bak).

/J - har gam'-hjul till det odubbade på Husan just nu, lirar perfa.
 
Det är 26 mm axel fram, 20 bak på moderna EXC.

20 fram sitter det på äldre (runt 00 till 0....2?), och det är 20 bak med, men före -00 vettifan...

Men det finns ett kit med distanser för att montera framhjul för den mindre axeln, bara att handla på KTM-affärn' (men det går åt en axel åsså...).
Tvärtom går inte alls, att montera nya hjul på äldre, en grov axel går inte in i ett klent lager. :D

De på bilden ser ut att ha 20 mm lager på framhjulet...men det kan vara att man lurar sig på bilden med (ser ut att vara samma diameter fram och bak).

/J - har gam'-hjul till det odubbade på Husan just nu, lirar perfa.

Okej så dom på bilden funkar alltså?;D Med andra distanser fram eller?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top