Coola Ola
Guest
Jag hyr en lägenhet i andra hand där som egentligen gäller till och med den 15 augusti. Nu måste jag säga upp den omgående (jag har 3 månaders uppsägningstid) och har sagt datumet 10 juni för utflyttning. Personen jag hyr lägenheten har fått detta till sig redan.
Nu menar hon att hyresavtal alltid gäller fram till och med den siste i varje månad men isf måste väl detta specificeras i avtalet? Det enda som står i avtalet ang uppsägning är uppsägningstiden är 3 månader. Ingenting annat. Finns det någon form av praxis som gäller i ärendet? Till saken hör att det gäller från den 15 jan så det är ju ojämna datum både i början och slutet av avtalet så att säga.
Måste finnas gott om juridisk expertis här på sh. Bitte hilfe!
Nu menar hon att hyresavtal alltid gäller fram till och med den siste i varje månad men isf måste väl detta specificeras i avtalet? Det enda som står i avtalet ang uppsägning är uppsägningstiden är 3 månader. Ingenting annat. Finns det någon form av praxis som gäller i ärendet? Till saken hör att det gäller från den 15 jan så det är ju ojämna datum både i början och slutet av avtalet så att säga.
Måste finnas gott om juridisk expertis här på sh. Bitte hilfe!