Angående Trafikförsäkringsföreningen. Jag gjorde ett ägarbyte fram och tillbaka med en kompis på min egen hoj för att kunna byta bolag och allt verkar vara frid och fröjd. I samband med ägarbytet gjordes en avställning. Ägarbytet tillbaka till mig skrevs till 1/11 och idag 7/11 ringde jag och försäkrade. Enligt Tennant, blivande bolaget, behöver jag inte oroa mig om att få en räkning från TFF eftersom hojen är avställd. Hittade dock detta inlägg i en annan tråd:
Jaha idag fick jag också en lapp!!! När jag skrev under ägarbytet kryssade jag även i rutan för avställning! Dum som jag var trodde jag att dom skulle behandla ärendena samtidigt! ICKET!
Det tar nämligen 4 dagar för dom att fatta att man skall avställa fordonet också! Vad jag inte förstår är varför det inte finns så man kan fylla i datum för avställning, när den skall börja ske. Varför i h-vete finns det bara så man kan kryssa i en ruta?!?!
och det är ju inte direkt en billig "trafikförsäkring" heller.
Varför vara så giriga när det ändå är vi skattebetalare som håller dom med pengar?? Jag hatar i alla fall den som bestämde detta!
Time for revolution!
Ska jag börja spara ihop till TFF:s räkning också?
Jaha idag fick jag också en lapp!!! När jag skrev under ägarbytet kryssade jag även i rutan för avställning! Dum som jag var trodde jag att dom skulle behandla ärendena samtidigt! ICKET!
Det tar nämligen 4 dagar för dom att fatta att man skall avställa fordonet också! Vad jag inte förstår är varför det inte finns så man kan fylla i datum för avställning, när den skall börja ske. Varför i h-vete finns det bara så man kan kryssa i en ruta?!?!
och det är ju inte direkt en billig "trafikförsäkring" heller.
Varför vara så giriga när det ändå är vi skattebetalare som håller dom med pengar?? Jag hatar i alla fall den som bestämde detta!
Time for revolution!
Ska jag börja spara ihop till TFF:s räkning också?