Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
U-joppe skrev:Hej!
Letar specifikationer på GSX styrhuvuden och gafflar.
Vad är avståndet mellan gaffelcentrum på olika gsx modeller?
(eller: hur långt är det mellan gaffelbenen?)
Hyvens!Robban_C skrev:Jag fixar mått på 750R -92/-95 och -96/-99 samt på TLR till ikväll om ingen annan hunnit före.
U-joppe skrev:Hyvens!
Tar du längden (obelastat eller fullt utdragen, bara jag vet vilket mått det är) och diameter vid styrhuvud på dom då åxå, om jag ber riktigt snällt?
gixxer_1255 skrev:Längden mellan hjulaxel och överkant på gaffekronan?
GSXR 750 88-99 ca730mm
GSXR 1000 01-02 ca 725mm
GSXR 1100 90-98 ca 750-770mm
Diameter vid styrhuved:
Vid övre gaffelkronan:
GSXR 750 88-04 50mm
GSXR 1000 01-04 50mm
GSXR 1100 90-94 52mm
GSXR 1100 94-98 jag tror det är 50mm, ej säker
Nedre gaffelkrona:
GSXR 750 88-04 54mm
GSXR 1000 01-04 54mm
GSXR 1100 90-94 56mm
GSXR 1100 94-98 jag tror det är 54mm, ej säker
Robban_C skrev:Suz TLR 50/55 mm, notera att det alltså INTE är samma ben trots att allt annat stämmer. Övre kronan är inte heller samma eftersom TLR har t-låset förskjutet off-center.
Robban_C skrev:Åh fan. Visste inte det. Är du säker? Jag tänker på att nedre delen av benen (fäste för ok och hjulaxel) ser ut att vara exakt samma på 750 -96/-99 och TLR. Men den delen kanske tillverkades av Suz på annat håll för Kayabas/Showas räkning.
Jaja, är det olika tillverkare så förklarar det mina bryderier enligt mitt inlägg härovan.![]()
U-joppe skrev:En fråga till då:
Vad är det för diameter på bromsskivorna på dessa?
Detta är anledningen till att jag undrar:
Jag lurar på att sätta en USD gaffel (GSX?) på min ena VFR.
929/954/SP1 styrkronor funkar och 929/954 styraxel passar rätt på VFR:en, med VFR:ens styrlager.
Jag måste välja hjul och försöker klura ut vad som kan tänkas funka. Helst skulle jag vilja sätta dit ett 5-ekrat Marchesini för Ducce (det har jag i bak), men har inte data på dom ännu. Men det finns andra 5-ekrade som kan tänkas funka designmässigt (SP1, VFR 98-04). Hjulaxel bör ju passa men man kanske kan ev. byta lager i det hjul man använder. Bromsskivorna måste ha rätt diameter så att jag kan använda GSX original-bromsok. Ev kanske man kan shimsa ut dom från hjulet man väljer om det inte lirar axiellt.
Kommer ni på någon bra teknisk anledning till att jag skall helt glömma detta så kom igen!
peterz skrev:2495825Någon som har diametern på gaffelbenen till Gsxr 1000 K5 & K6??
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |