Avställning i samband med köp?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Om jag kryssar i rutan "avställning" samtidigt som jag skriver på papprena då jag är nya ägaren, vem tillfaller den överblivna skatten då?

har för mig att det är den som är ägare vid månads skiftet som skatten ska vara betald, men vem fan bryr sig egentligen?? det är typ 160 kr :D

*schhh*, jag fulade mig litegrann, det är inte mc-relaterat just mitt fall men nån annan kanske vill veta. I mitt fall gäller det en bilskatt på 1600:- som jag gärna behåller för mig själv istället för att gamla ägaren tar den. Jag har redan fått ägarpapprena och han sa att han inte skulle ställa av den, vilket jag ska göra då jag inte ska köra med bilen.
Det du påpekar gäller som sagt vem som ska BETALA skatten, inte vem som får tillbaka :)

Den nya ägaren får pengarna vid avställningen.Skatten följer ju givetvis med vid ägarbytet.:tummenupp

falco skrev:
2343803 Den nya ägaren får pengarna vid avställningen.Skatten följer ju givetvis med vid ägarbytet.:tummenupp

Trodde jag med, men jag ställde samtidigt av en bil förra veckan i samband med att jag sålde den och några dagar senare fick jag besked om att jag skulle få tillbaka överbliven fordonsskatt och dagen efter satt den på kontot :va
Skitsamma, jag halvförsäkrade eländet då den bara kostade 2800:-/år och jag kommer ha kvar den i max en månad :D
Tack ändå *och ska ni köpa en skitfin saab 900s 94:a så får ni SH-rabatt...*

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back