Avställning av motorcykel

Lund skrev:
2486164 Skulle ingen ambitiös och duktig kille/tjej (alltså inte jag...) kunna sammanställa en lista på vad man bör/skall göra innan/under avställning? Verkar ju vara en given sticky om det skulle göras.

Och alla vill väl skriva en tråd som blir en sticky! :tummenupp
gråta, kallsvettas och supa låter väl troligt att man göra när man ställer av den.

Spelar det så stor roll om man har den i kall eller varmgarage över vintern? Kan köra upp den till svärföräldrarna och ha den i varmgarage om jag vil men det vore så mycket enklare att ta den här hemma i kallgarage.

Bör väl inte spela nån större roll eller?

Jag kör in den i garaget??
Laddar batteriet typ 2ggr pr vinter.
Det är inte klokt vad folk utsätter sina maskiner för bara för att det blir vinter:D eller sommar.
Provade att starta skotern för ett par dar sedan, 3:e rycket gick den.
Om ni bara visste hur omständiga en del är på den här fronten:tummenupp

marst060 skrev:
2491726 Spelar det så stor roll om man har den i kall eller varmgarage över vintern? Kan köra upp den till svärföräldrarna och ha den i varmgarage om jag vil men det vore så mycket enklare att ta den här hemma i kallgarage.

Bör väl inte spela nån större roll eller?

Tänk bara på att det kan bli ordentligt kallt i ett kallgarage häruppe. :rolleyes: Så då blir det lite viktigare att kontrollera fryspunkter på vätskorna du har i och runt motorn...

*/ ?>
Back