Avställning 2005

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Gäller detta fenomen bara mig eller får alla samma idotryck vid slutet av sommaren?
Idag var jag ute och körde en sväng i GBG, cruisade runt då jag möter 4 killar varav 3 på motard. De wheelade och jag blev gasglad så jag gasade på ser att korsningen som jag skall passera har grönt ljus men missar att det är rött i den som kommer 10 meter efter så det blir till att panikbromsa. Hojen går upp i en stoppie på ca 10m och då känner jag att framhjulet låser sig när jag rullar över ett övergångsställe. I panik släpper jag bromsen och sladden uteblir, som tur är slår ljuset över till grönt och jag kan passera halvt uppe i en stoppie. Kände mig lätt illamående efter detta. Hade det kommit en bil om ljuset inte slagit till grönt hade jag inte suttit här och skrivit. Så nu får det räcka med dumheter för i år. Jag ställer av nu innan man får ännu mer hybris och verkligen klantar sig...

Mingves, tur att det gick bra.
Du är nu ännu en erfarenhet rikare.

Farbror!! Vad har du nu hittat på?! Var det wheelieträningen som inte ville som du?
//Tobbe

Långa farbron skrev:
Japp för många år på asfalt har trubbat av och satt fel reaktioner i ryggmärgen+det faktum att jag borde veta bättre än att lägga fingrar på frambromsen,vilket gav mig ett snygg helbensgips.

Förrvisso låg fart och få märken på hojen men knät fick sig en törn.
Aj som f** :död
Tur att det gick så bra!
Låga farter kan vara elaka dom med :(
Var det ditt ben under maskinen som räddade den från märken eller var det bara tur? :gnissla
Krya på dig! Passa på att se hjälplös ut så att eventuellt kvinnfolk i närheten servar med öl och chips :hihi
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Aj som f** :död
Tur att det gick så bra!
Låga farter kan vara elaka dom med :(
Var det ditt ben under maskinen som räddade den från märken eller var det bara tur? :gnissla
Krya på dig! Passa på att se hjälplös ut så att eventuellt kvinnfolk i närheten servar med öl och chips :hihi
//Tobbe

Gissar på att knät tog en del av smällen,nåja jag skall upp till Östra i morgon så dom får kollla på det också,fick remiss om det skulle behövas operation.

Långa farbron skrev:
Gissar på att knät tog en del av smällen,nåja jag skall upp till Östra i morgon så dom får kollla på det också,fick remiss om det skulle behövas operation.
Läste din tråd som jag inte såg att du länkade till :rolleyes:
Låter inte för kul det där :( och jag som skulle ut och testa lite grus imorgon tänkte jag :P

SORRY Mingves!!
För spammet, ska genast sluta sabba din tråd! :rodnar
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Läste din tråd som jag inte såg att du länkade till :rolleyes:
Låter inte för kul det där :( och jag som skulle ut och testa lite grus imorgon tänkte jag :P

SORRY Mingves!!
För spammet, ska genast sluta sabba din tråd! :rodnar
//Tobbe
Det e lungt! Det var ändå inget viktigt i min tråd:)
Snygg båge du skaffa vikingen! Så det blev ingen KTM :4skrika

Törs man tala om att jag körde grus idag och kom hem utan gips?
:arsele
Hur länge ska du plågas med ditt LF? :(
//Tobbe

Kan säga att jag har 2 alt 3 platser att hyra på min garageplats.
Den ligger i centrala GBG och är varmgarage som är delat med andra, dock låst med nyckel.
Priset är max 218kr/pers om vi är 3 hojar som delar.
PMa om det låter intressant.
//Mats

Last edited:
Är nog många som vill köra lite extra så här på slutet, mycke slarv förekommer nog också. :3freak
Var själv nära att drutta i backen i morse, de va läskigt. Körde ut från en mindre väg till en större 70-väg, petar växel och sticke iväg. Då släpper bakhjulet fint under den våta morgonen, och bakändan sticker iväg mot diket.
Var nog en 120 graders vändning innan man stack iväg längs med vägen.

Men de såg nog tuft ut bakifrån.... :hihi :näsblod

Kör lugnt nu, blir snabbt både fuktigare och halare. :rolleyes:
/mvh Johan

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...