Avsluta autostart

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Min arbetsgivare har bestämt att Firefox ska starta varje gång jag startar min dator. Jag tycker dock annorlunda. Hur avslutar jag autostart? (PC)

Kan säkert stänga av det under inställningar i FF
Annars kan du klicka på startmenyn --> skriva "msconfig" i sökrutan -->Autostart

Eller Ctrl+alt+del --> Arkiv --> ny aktivitet (kör) --> msconfig.exe

Kan säkert stänga av det under inställningar i FF
Annars kan du klicka på startmenyn --> skriva "msconfig" i sökrutan -->Autostart

Eller Ctrl+alt+del --> Arkiv --> ny aktivitet (kör) --> msconfig.exe
Tack! Hittar inget under inställningar FF, FF finns inte med i autostartlistan och om jag kör ctr alt delete kommer inte arkiv upp. :(

Tack! Hittar inget under inställningar FF, FF finns inte med i autostartlistan och om jag kör ctr alt delete kommer inte arkiv upp. :(

Vad kör du för operatiovsystem Panna? Windows (7 / 8) ? Mac?

För att få upp msconfig så tryck Windowstangenten+R och skriv msconfig.exe , gå in under StartUp (kanske heter autostart på engelska). Leta upp Firefox eller alternativt typ Mozilla - nånting. Ta bort.

Vad kör du för operatiovsystem Panna? Windows (7 / 8) ? Mac?

För att få upp msconfig så tryck Windowstangenten+R och skriv msconfig.exe , gå in under StartUp (kanske heter autostart på engelska). Leta upp Firefox eller alternativt typ Mozilla - nånting. Ta bort.
Men det sjuka är att det finns ingen webbläsare i autostart, bara massa annat mög. :4skrika
Hur klistrar jag in en prt sc här så du kan se?
Windows 7 förresten.

Kan du installera program i datorn eller är krävs det admin?
Ladda hem Ccleaner, förutom att den kan inaktivera saker som ligger på autostart så renser den systemet från onödigt skit.

Har inte FF autostart-funktionen under sina egna inställningar?

EDIT; För prt sc så trycker du på FN-tangenten + prt sc knappen. Ibland räcker det enbart med prt sc knappen dock.

Öppna paint eller liknande och klistra din printscreen där.

Ladda upp bilden här på SH är väl inga problem?

Last edited:
Öppna även utforskaren och skriv in exakt detta:
%APPDATA%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Och kolla om det ligger nåt där... det som är lite "lurigt" med webläsaren är att det behöver inte vara just webläsaren som ligger i autostart, utan t ex en länk till en websida.. då kommer standardläsaren att öppnas.

Om du provar att ändra standardwebläsare till IE och startar om datorn och IE öppnas istället för FireFox så är det det som är problemet, inte att just Firefox autostartar. Och i det läget är det inte Firefox du ska leta efter i autostart utan "nånting" annat.

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back