Avskedspresent

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Behöver tips på nån present man kan ge till en tjejbekant, utbytesstudent som flyttar hem i sommar. Kul om det är något lite extra kul som ändå inte känns overkill (varken prismässigt eller känslomässigt). Dalahäster, träskor och "ta henne i tvåan" har jag redan avfärdat.

En rejäl fylla med raketspyor som efterrätt?

Behöver tips på nån present man kan ge till en tjejbekant, utbytesstudent som flyttar hem i sommar. Kul om det är något lite extra kul som ändå inte känns overkill (varken prismässigt eller känslomässigt). Dalahäster, träskor och "ta henne i tvåan" har jag redan avfärdat.

Synd det där med tvåan, men det kan du ju ta vid ett annat tillfälle... :D

Traditionellt svenskt handarbete kan ju kännas skittråkigt (och nu menade jag inte sånt handarbete som du sysslar med inlåst på muggen) men jag garanterar att hon kommer att spara det, och ha det framme som ett minne, av dig och av Sverige.

Det gäller bara att hitta något som är mindre töntigt än träskor och dalahästar.
Någon glasgrej? Vi är ju kända för gamla glasblåsarfärdigheter.
En svepask eller en träskål, kanske snyggast traditionellt träfärgad, men kanske bättre som minne om den är målad med ett lokalt motiv eller textad med "Sweden".

Ett lokalt tillverkat smycke om eran relation har varit väldigt nära kompisar (har ni varit närmare än så vete fan), det finns massor av små lokala smyckestillverkare (jag skriver inte guldsmeder, för alla är inte utbildade) som gör snygga saker.

Jag är egentligen kass på sånt här, men jag föreslog IAF inte tvåan...

Last edited:
www.gjutdinegensnopp.com då kan hon själv avgöra om den ska komma i2an.

FEL!

www.cloneawilly.com är rätt adress!! :fakta :mattias

Testa chokladvarianten, så har hon nått att smaska på när flyget går hem!

Men vilket land kommer hon ifrån? Vad har hon för relation till Svea rike? Kommer hon att komma tillbaka? Kommer du att hälsa på henne i hennes land? Bor hon i studentkorridor?(Köp i så fall en Älg-triangel)

En Kanevad kanske skulle fungera som ett minne/present. Kanevad är internationellt erkänd och snider fantastiska saker. Det ligger iof i Linköping vilket är en bit ifrån Lund.

En rejäl fylla med raketspyor som efterrätt?

Serverades i söndags

Synd det där med tvåan, men det kan du ju ta vid ett annat tillfälle... :D

Traditionellt svenskt handarbete kan ju kännas skittråkigt (och nu menade jag inte sånt handarbete som du sysslar med inlåst på muggen) men jag garanterar att hon kommer att spara det, och ha det framme som ett minne, av dig och av Sverige.

Det gäller bara att hitta något som är mindre töntigt än träskor och dalahästar.
Någon glasgrej? Vi är ju kända för gamla glasblåsarfärdigheter.
En svepask eller en träskål, kanske snyggast traditionellt träfärgad, men kanske bättre som minne om den är målad med ett lokalt motiv eller textad med "Sweden".

Ett lokalt tillverkat smycke om eran relation har varit väldigt nära kompisar (har ni varit närmare än så vete fan), det finns massor av små lokala smyckestillverkare (jag skriver inte guldsmeder, för alla är inte utbildade) som gör snygga saker.

Jag är egentligen kass på sånt här, men jag föreslog IAF inte tvåan...

Många bra förslag. Var inne ett tag på någon glasgrej, men föll på otymplighet/skörhet främst.

Hur som helst, en kokbok med svensk mat på svenska vart det.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...