Avsides grusplan utan fotbollsspelare i söderort?

kiddie

"Medlem"
Gick med
30 Nov 2006
Hoj
ingen direkt körbar
Jag tänkte öva upp känslan för släpp/köra med sladd och skulle behöva en typ fotbollsplan med smått grus som ligger lite utanför civilisationen så att man slipper boende som irriterar sig på ljudet och helst ska det inte vara några kids som lirar boll på den heller. Har kollat lite på flygfoto och det verkar kanske finnas nåt i industriområdena i Länna och/eller Jordbro. Nån som har tips och/eller har lust att åka med och lattja?

Är intresserad!

Har du hittat någon bra plats?

Jordbro industriområde. Åk in vid Jet-macken, sen fortsätter du bara rakt fram. Efter kanske 2km svänger vägen 90 grader höger. Du ska köra rakt fram/lite vänster och förbi bommen. Voila, egen lekplats! Dock inte så jätteplan..

Jag hittade en industritomt längst in i Länna industriområde som var obebyggd. Problemet var att det var ganska ojämnt fördelat mellan halvstort singel och jord/sand, inte helt optimalt.

Almnäs ser bra ut men ligger lite väl långt bort för min del.

Får prova Itachas tips i Jordbro nästa gång. Kände fock att det bara är en tidsfråga innan jag bryter underbenen så jag måste fixa ett par riktiga crosstövlar innan jag lattjar vidare.

Jag tror det går att leka lite på grusplanen nedanför högdalstoppen.
Infart från magelungsvägen.

Jag tror faktiskt inte det är en grusplan där längre? Kollar man på hitta.se är det en grusplan i satellitnivå men i 3D (som är nyare foton) så är det grustag.

Grusgrop i Älta

I sydöstra delen av Älta, vid Storkällans kapell vid gränsen till Tyresö, finns ett grustag där man kan sladda runt lite. Där finns till och med ett litet Endurospår.
(Lat N 59° 15′ 11″ Lon E 18° 12′ 14″)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...