Avon Distanzia på asfalt?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Japp, hur bra funkar dessa däcken på asfalt? Går det att köra lite bana med dom om man vill eller är det direkt olämpliga för det? Hur är hållbarheten? Skulle vara kul med däck som har hyffsade grus egenskaper men fortfarande riktigt bra asfalts egenskaper. Så är det någon som har erfarenhet, skriv här :)

Nu har jag bara kört bana nån gång och när det är torrt är det helt ok. Vi blöt asfalt släpper det ju lite då och då men det känns ganska kontrollerat.

Letade själv efter det däck du beskriver och testade distanzia efter att ha läst en del och jag var väldigt nöjd.

Livslängd verkar vara helt ok, iaf bättre än mt60

mada skrev:
Nu har jag bara kört bana nån gång och när det är torrt är det helt ok. Vi blöt asfalt släpper det ju lite då och då men det känns ganska kontrollerat.

Letade själv efter det däck du beskriver och testade distanzia efter att ha läst en del och jag var väldigt nöjd.

Livslängd verkar vara helt ok, iaf bättre än mt60

Ok, låter ju bra :) Har kollat lite på en Tysk sida där de dessutom är rätt billiga, kanske skulle ta och prova ett par. Tack för svaret :tummenupp

Jag har kört en sommar med mina och är nöjd , har även lagt nåra mil på bana å det funkar också bra!!!
Sen är ju priset som du säger bra!!! Köpte mina för 120/160 för under 3000 spänn :banana

Bifogat

• Avon Däck.JPG
    Avon Däck.JPG
    39.4 KB · Visningar: 129
Anders 640 skrev:
Jag har kört en sommar med mina och är nöjd , har även lagt nåra mil på bana å det funkar också bra!!!
Sen är ju priset som du säger bra!!! Köpte mina för 120/160 för under 3000 spänn :banana

Låter bra. Var köpte du dina?

Edit; du har inga bilder där man ser hur det serut i helhet på hojen, eller vet var jag kan hitta dyl bilder :)

Last edited:
bebbe skrev:
Låter bra. Var köpte du dina?

Edit; du har inga bilder där man ser hur det serut i helhet på hojen, eller vet var jag kan hitta dyl bilder :)
Hej tog lite tid...... jag köpte dom av en firma här uppe i Sundsvall.....detta var "raktöverdiskkanskelitekompispris"! så jag vet ej vad det blir om han måste skicka dom :confused:(till GTB ?) men jag kan ju alltid kolla!!
Har ingen helhetsbild (kan fixa om du vill!) men det ser coolt ut tycker jag :tummenupp

Anders 640 skrev:
Hej tog lite tid...... jag köpte dom av en firma här uppe i Sundsvall.....detta var "raktöverdiskkanskelitekompispris"! så jag vet ej vad det blir om han måste skicka dom :confused:(till GTB ?) men jag kan ju alltid kolla!!
Har ingen helhetsbild (kan fixa om du vill!) men det ser coolt ut tycker jag :tummenupp

Japp, en bild på allt hade varit coolt :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back