Avlyssnat

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Den här var bra!

www.avlyssnat.se

Lillasyster står upp mot Storebror!

Den 18 juni 2008 införde Sveriges riksdag allmän avlyssning av alla svenska medborgare, utan krav på brottsmisstanke. Det betyder att alla våra mejl/samtal och den personliga information de kan innehålla nu kan avläsas av FRA (Försvarets Radioanstalt). Lagförslaget har fått mycket hård kritik från tunga instanser, men röstades ändå igenom.

Denna sajt har skapats för att ge igen på de riksdagsledamöter som försöker ta ifrån oss vår frihet och kränka vår personliga integritet. Om storebror vill övervaka oss, så måste någon övervaka storebror! Vi ska publicera tjuvlyssnade samtal, smygtagna bilder, hemliga videoinspelningar, ja allt som kan vara av allmänt intresse.

Det spelar ingen roll om de pratar med makarna i mobilen, eller besöker mormor på ålderdomshemmet. Överallt kommer era, folkets, öron och ögon att finnas. Politikerna ska inte gå säkra någonstans. Tar de vår frihet, tar vi deras. Alla som röstande nej till lagförslaget kan emotse en mildare behandling. Resten är nu övervakade 24/7.

Hellre FRI än FRA!

Förvisso, men orkar bry sig egentligen?
Jag som är KRIMINELL och lever på att sälja KOKAIN som jag SMUGGLAR från Chilé är inte ens nervös för detta lagförslag.

Förvisso, men orkar bry sig egentligen?
Jag som är KRIMINELL och lever på att sälja KOKAIN som jag SMUGGLAR från Chilé är inte ens nervös för detta lagförslag.

Är du egen företagare?

IBland så kan för mycket information hos tjänstemän leda till oförklarlig långtidsarbetslöshet hos enskilda medborgare. Bara en sån sak...

Som jag skrev i den andra tråden, skoja lite i ett mail till polaren om att "man borde spränga skiten" när du fått intressant behandling av din sjukersättning en gång. Sedan finns du i registret och får avslag på varenda jobbansökan du skriver. Det kunde inte hända den gången det hände heller.

Är du egen företagare?

IBland så kan för mycket information hos tjänstemän leda till oförklarlig långtidsarbetslöshet hos enskilda medborgare. Bara en sån sak...

Som jag skrev i den andra tråden, skoja lite i ett mail till polaren om att "man borde spränga skiten" när du fått intressant behandling av din sjukersättning en gång. Sedan finns du i registret och får avslag på varenda jobbansökan du skriver. Det kunde inte hända den gången det hände heller.

Haha, jag har ingen aning vad du snackar om :näsblod Är jag korkad :va

Haha, jag har ingen aning vad du snackar om :näsblod Är jag korkad :va

Krävs en mer detaljerad analys för att svara på den frågan... ;)

Dock är du lite dåligt påläst, men sådant går att fixa numera!

http://sv.wikipedia.org/wiki/IB

Det jag inte ser att artikeln nämner är att folk som blivit åsiktsregistrerade blev stoppade från att ta mängder av anställningar. Inte så att de fick veta att "du är registrerad som PQZFTRDG-sympatisör så du kan inte få jobbet", utan helt enkelt att alla deras ansökningar avslogs. "Tack för din ansökan men...".

Det var folk som gick arbetslösa i tio år och sedan, långt, långt senare, fick veta att det var p g a att de felaktigt registrerats som sympatisörer med en eller annan grupp eftersom de t ex haft kompisar som varit med eller jobbat med folk som var med.

Aha, du menar så... Ok, jag är nog inte i farozonen då. Jag är inte egen företagare längre och jag slutade mitt jobb samma dag jag gick på 5 veckors semester och nu vet jag inte vad jag ska göra riktigt. Men jag tror inte att de har skickat ut några lappar om mig än iaf, jag har fått 4 jobberbjudanden på 2 veckor så jag är nog grön :D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra