Avlastningsventil (Dump) Mitsu

R1 T

Sänkt kompression
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 utan turbo??????
Ni som har avlastningsventil (Dump) på turboaggregatet typ TD04HL 16T.
Kan ni höra när ventilen dumpar, jag kan inte höra min, börjar fundera på om jag har något fel på den, eller om jag har kopplat fel.

//R1 T

Det borde höras. På mitt KKK hörs det lång väg. Antar att du kopplat den efter gasspjäll?

heliac skrev:
Det borde höras. På mitt KKK hörs det lång väg. Antar att du kopplat den efter gasspjäll?

Jag har kopplat den efter spjället, där man normalt synkar förgasarna.
Jag har tryckmätaren kopplad på samma slang, slangen är delad med ett Y-kors, och det sitter en strypning i slangen till mätaren.

//R1 T
http://www.turbo-bike.com

R1 T skrev:
Ni som har avlastningsventil (Dump) på turboaggregatet typ TD04HL 16T.
Kan ni höra när ventilen dumpar, jag kan inte höra min, börjar fundera på om jag har något fel på den, eller om jag har kopplat fel.

//R1 T
om du släpper gasen vid fullt tryck låter den ungefät tjihihhiiiihiiii. :) :) :) :)

Så lät det i varje fall på min när jag körde med Mitschub... och dump på kompressorhuset.

Tror att den tupen av dump är ganska tystlåten i förhållande till de som monteras på pleniumet. Kan ju vara så att avgas och vindbrus mm överöstar tjihihhiiiihiii:et

Färnbo skrev:
om du släpper gasen vid fullt tryck låter den ungefät tjihihhiiiihiiii. :) :) :) :)

Så lät det i varje fall på min när jag körde med Mitschub... och dump på kompressorhuset.

Tror att den tupen av dump är ganska tystlåten i förhållande till de som monteras på pleniumet. Kan ju vara så att avgas och vindbrus mm överöstar tjihihhiiiihiii:et

Från min låter det ingenting, vad jag kan höra iallafall.

Jag har heller inte hört något från min
Men är det inte så med återcirkulerande?

gsxr1200 skrev:
Jag har heller inte hört något från min
Men är det inte så med återcirkulerande?
men om han har en återcirkulerande så dumpar han ju inte luften och kommer då inte få så kraftigt pysljud. om något i huvetaget.

Wassup skrev:
men om han har en återcirkulerande så dumpar han ju inte luften och kommer då inte få så kraftigt pysljud. om något i huvetaget.

Finns det någon mening med att ha återcirkulerande på dumpen,? känns bara som onödiga slangar, om man åker hoj så är väl inte det "lilla" ljudet som dumpen gör något problem.

Dumpar luften gör den ju men det går tillbaka in efter luftfilter.
Några extra slangar är det inte är orginal monterad på Mit td04 16t med flera

Eftersom man på hoj åker med öppet filter så tycker jag att det borde låta någonting, men jag kan ha fel. Kanalen från ventilen sitter väldigt nära kompressorhjulet så det kanske slår sönder ljudet. Om jag kopplar ur den, så borde det bli lägre laddtryck om den funkar, eller har jag fel :confused:
R1 T
http://www.turbo-bike.com

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa