Avläsning av felkod på Honda

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Är det någon här i GBG som har tillgång till nån mekapär att läsa av en felkod på min Honda? Typ en månads väntekö på verkstäderna...

Peter_E skrev:
2264563 Är det någon här i GBG som har tillgång till nån mekapär att läsa av en felkod på min Honda? Typ en månads väntekö på verkstäderna...

Vad är det för felkod ? Kan den inte läsas av med hjälp av en verkstadmanual? Man brukar bygla eller kortsluta nån kabel på hojarna för att få instrumenteringen i felsökningsläge Borde finnas info samt manual på nätet, fråga långa farbrorn han är en hejare. Han har haft en x11 innan .

fogerty skrev:
2265560 Vad är det för felkod ? Kan den inte läsas av med hjälp av en verkstadmanual? Man brukar bygla eller kortsluta nån kabel på hojarna för att få instrumenteringen i felsökningsläge Borde finnas info samt manual på nätet, fråga långa farbrorn han är en hejare. Han har haft en x11 innan .

Det är FI varningslampan som lyser och blinkar lite sporadiskt. Oftast när motorn är kall. Märker inte att den går kasst på något sätt (tror jag). Rätt ny med mc så det där med kortslutning osv är förbi mina kunskaper men om långa farbrorn eller någon annan har rätt kunskaper så är bra tips alltid välkommna :)

Nu blinkar det i alla fall som en felkod. 8 blink, paus, 8 blink osv. Säger det någon om vad som kan vara fel?

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage