Avinstallera MSN Messenger?!

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Går det att totalt ta bort MSN Messenger från en dator med XP Pro? Jag håller på att bli tokig på det där skitprogrammet! :mad: Det startas upp automatiskt trots att jag ställt in det på att inte göra det. Ligger aktivt utan ikon alls och en massa skit. Går det?

Plåtniklas skrev:
Går det att totalt ta bort MSN Messenger från en dator med XP Pro? Jag håller på att bli tokig på det där skitprogrammet! :mad: Det startas upp automatiskt trots att jag ställt in det på att inte göra det. Ligger aktivt utan ikon alls och en massa skit. Går det?

Du kan göra 3 saker som jag vet.
1.
Start/Inställningar/Kontrollpanelen/Lägg till Ta bort program
2.
Start/Inställningar/Kontrollpanelen/Lägg till/Ta bort program/ Lägg till ta bort windows komponenter. Bocka av det du vill ta bort..........
3.
Start/kör/msconfig, bocka av det du inte vill ska starta upp när du startar windows, efetr första omstarten så kommer det upp en ruta, bocka för den lilla vita rutan nere till vänster & klicka OK

Lycka till

Brutala sättet: döda först MSN processen, döp sen om MSN*.EXE till MSN*.EX$ - har för mig den ligger i system32.

andersbrink skrev:
Brutala sättet: döda först MSN processen, döp sen om MSN*.EXE till MSN*.EX$ - har för mig den ligger i system32.

jag brukar döda processen och sen ändra mappen C:\Program\Messenger till C:\Program\Messenger_

Funkar oxå.

Vill ni ta bort messenger helt så gå in i startmenyn/kör
skriv sedan följande:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Inger mer messenger någonstans i systemet.

men jag då???

jag har nån gammal version som ligger å spökar varje gång jag startar datorn så jag får klicka i en liten ruta o starta den nya varje gång :(

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back