Avgasventilen cbr 1000rr

Akilles82

Medlem
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
2009 Honda CB1000RA
Tjena..

har rivit väck originaldämparen och ska montera ett scorpion slipon, och jag undrar vad jag ska göra av vajrarna som satt där original till avgasventilen, ska jag bara stripa upp dom eller ska jag plocka väck dom helt och hållet ??? kommer man få något felmedelande eller liknande??

mycket tacksam för svar,:tummenupp

Akilles82 skrev:
2574616 Tjena..

har rivit väck originaldämparen och ska montera ett scorpion slipon, och jag undrar vad jag ska göra av vajrarna som satt där original till avgasventilen, ska jag bara stripa upp dom eller ska jag plocka väck dom helt och hållet ??? kommer man få något felmedelande eller liknande??

mycket tacksam för svar,:tummenupp

Plocka bort vajrarna men ha servomotorn inkopplad för att slippa få felmeddelanden.

Avgasventilen sitter i topplocket - det vet jag med säkerhet iom att jag har en cbr1000r topp för bearbetning på min arbetsbänk för tillfället. :D

andersbrink skrev:
2574926 har en cbr1000r topp för bearbetning på min arbetsbänk för tillfället. :D

Inte mycket att göra på den va? Vässa delaren och ta lite skägg?

andersbrink skrev:
2574926 Avgasventilen sitter i topplocket - det vet jag med säkerhet iom att jag har en cbr1000r topp för bearbetning på min arbetsbänk för tillfället. :D

Ok du har säkert rätt, men men,, det funkade fint iallafall att bara plocka väck vajrarna...:) :) :)

MVH

Silverryggen skrev:
2574952 Inte mycket att göra på den va? Vässa delaren och ta lite skägg?

Ventilernas kvalitet var under all kritik. Snea & vinda å taskig precision på sammanfogningen kantarell och skaft. Det går även att plasta 1000r toppen och få ute lite till - men är rätt snygg i originalskick.

andersbrink skrev:
2575545 Ventilernas kvalitet var under all kritik. Snea & vinda å taskig precision på sammanfogningen kantarell och skaft. Det går även att plasta 1000r toppen och få ute lite till - men är rätt snygg i originalskick.

Klart den e snygg har ju suttit på en Honda:) :tummenupp

andersbrink skrev:
2575545 taskig precision på sammanfogningen kantarell och skaft.

Tell me about it...
Hade en Kawa ZX6R -01, när den rullat 160 mil släppte kantarellen på 4:ans cyl vid 12K varv på bakhjulet. :skrämd

Ventilsalladen allan dvs. ny hoj av Kawa Sverige :D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back