Avgasventil gixxer 1000

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Vad tjänar/förlorar jag på att ta bort mellanröret med ventil och sätta dit ett slip-on i stället?

freding skrev:
Vad tjänar/förlorar jag på att ta bort mellanröret med ventil och sätta dit ett slip-on i stället?

Bolt-on är lösningen. Slip-on är djävulen.

Du behöver ej ta bort avgasspjället då.

(Du kanske tjänar en promille extra effekt på högvarv men du förlorar ett par procent i lågvarv, med slip-on så att säga.)

/a

På GSXR1000 gör inte avgasventilen mer än dämpar ljudet, du får marginellt mer effekt utan ventil.
Satsa på ett bra helsystem i stället för då få du betydligt mer effekt.

freding skrev:

Superbike Roger skrev:
På GSXR1000 gör inte avgasventilen mer än dämpar ljudet, du får marginellt mer effekt utan ventil.
Satsa på ett bra helsystem i stället för då få du betydligt mer effekt.
Okej, får bli det vid senare tilfälle. Hur mycket ökning kan jag räkna med?

freding skrev:
Okej, får bli det vid senare tilfälle. Hur mycket ökning kan jag räkna med?

Mindre än du vill höra talas om - iaf i jämförelse med pengarna det kostar. Bästa investeringen du kan göra är ett topp-jobb med portning och plastning, dvs om du är ute efter effekt. Billigare än ett helsystem blir det också.

Men ska han porta och plana borde nog även ett helsystem+pc monteras...
Vi gör så här: du gör ett bra jobb på toppen så säljer jag ett bra system till han :tummenupp

andersbrink skrev:
Mindre än du vill höra talas om - iaf i jämförelse med pengarna det kostar. Bästa investeringen du kan göra är ett topp-jobb med portning och plastning, dvs om du är ute efter effekt. Billigare än ett helsystem blir det också.

Jag har PC3:a & yoshimura trioval helsystem bänkat/mappat på min och inte kan jag påstå att jag är särskilt nöjd med effekten, 149,7 på bakhjulet är väl knappt mer än orginaleffekten kan jag tro :va Nä, köp inte helsystem för pengarna, portning&kammar skulle nog göra susen.........eller turbo (vill ha) :banana

andersbrink skrev:
Gör du toppjobb?

Beror ju på vad du har för Yoshimura, ett billigt USA tillverkat eller ett riktigt Japanrör....

[PlastRaket] skrev:
Jag har PC3:a & yoshimura trioval helsystem bänkat/mappat på min och inte kan jag påstå att jag är särskilt nöjd med effekten, 149,7 på bakhjulet är väl knappt mer än orginaleffekten kan jag tro :va Nä, köp inte helsystem för pengarna, portning&kammar skulle nog göra susen.........eller turbo (vill ha) :banana

andersbrink skrev:
Inte på GSXR1000. Matte Bohlin gör sånt bättre.
Inte riktigt rätt tid nu, men hur kan jag nå honom vid senare tillfälle? Hur mycket kan ett toppjobb på gixxer 1000 -01 ge ungefär?
mvh Fredrik

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back