freding
en Outsider...
Vad tjänar/förlorar jag på att ta bort mellanröret med ventil och sätta dit ett slip-on i stället?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
freding skrev:Vad tjänar/förlorar jag på att ta bort mellanröret med ventil och sätta dit ett slip-on i stället?
freding skrev:Vad tjänar/förlorar jag på att ta bort mellanröret med ventil och sätta dit ett slip-on i stället?
Okej, får bli det vid senare tilfälle. Hur mycket ökning kan jag räkna med?Superbike Roger skrev:På GSXR1000 gör inte avgasventilen mer än dämpar ljudet, du får marginellt mer effekt utan ventil.
Satsa på ett bra helsystem i stället för då få du betydligt mer effekt.
freding skrev:Okej, får bli det vid senare tilfälle. Hur mycket ökning kan jag räkna med?
andersbrink skrev:Mindre än du vill höra talas om - iaf i jämförelse med pengarna det kostar. Bästa investeringen du kan göra är ett topp-jobb med portning och plastning, dvs om du är ute efter effekt. Billigare än ett helsystem blir det också.
Nä, köp inte helsystem för pengarna, portning&kammar skulle nog göra susen.........eller turbo (vill ha) 
Gör du toppjobb?andersbrink skrev:Mindre än du vill höra talas om - iaf i jämförelse med pengarna det kostar. Bästa investeringen du kan göra är ett topp-jobb med portning och plastning, dvs om du är ute efter effekt. Billigare än ett helsystem blir det också.
freding skrev:Gör du toppjobb?
[PlastRaket] skrev:Jag har PC3:a & yoshimura trioval helsystem bänkat/mappat på min och inte kan jag påstå att jag är särskilt nöjd med effekten, 149,7 på bakhjulet är väl knappt mer än orginaleffekten kan jag troNä, köp inte helsystem för pengarna, portning&kammar skulle nog göra susen.........eller turbo (vill ha)
![]()
Amerikanskt?? inte vet jag men det står iaf made in Japan på det!?Superbike Roger skrev:Beror ju på vad du har för Yoshimura, ett billigt USA tillverkat eller ett riktigt Japanrör....
Inte riktigt rätt tid nu, men hur kan jag nå honom vid senare tillfälle? Hur mycket kan ett toppjobb på gixxer 1000 -01 ge ungefär?andersbrink skrev:Inte på GSXR1000. Matte Bohlin gör sånt bättre.
freding skrev:Inte riktigt rätt tid nu, men hur kan jag nå honom vid senare tillfälle? Hur mycket kan ett toppjobb på gixxer 1000 -01 ge ungefär?
mvh Fredrik
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |