Avgasvajrar z750

AddePadde90

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Hoj
2011 Kawasaki z750
Tja! Har precis köpt slip on till min z750, så tänke bara byta när ja upptäckte dom där vajrarna på orginal dämpan. Va uppfyller dom för funktion och hur gör man för att de ska passa med den nya?

Menar du avgasspjället så finns det väl två alternativ, antingen finns det ett sånt på slipon'et, och då flyttar du bara över vajrarna, eller så finns det inte och då gömmer du undan vajrarna vid servot. Alternativt tar du bort hela servot, men dom flesta hojar brukar få felkoder då. Man kan ju iofs sätta dit en dummy som lurar ECU'n, men dom kostar mellan 5kr och 1500kr, beroende på vad som krävs, hur mycket man vill/kan göra själv osv.

Ok men va har dom för funktion? Fick med 2 st vajerlås och 2 st små fjädrar som man skulle sätta på men vågar inte riktigt om man ändrar nå viktiga inställningar.

Ok men den kommer inte gå sämre med en sån på? Alltså jag tycker ju att servon borde ha en funktion att uppfylla. Alltså förlåt att ja e helt ovetandes men vill ju självklart att den ska gå bra. Kommer den behövas mappas efter lr nått annat?

Ok men den kommer inte gå sämre med en sån på? Alltså jag tycker ju att servon borde ha en funktion att uppfylla. Alltså förlåt att ja e helt ovetandes men vill ju självklart att den ska gå bra. Kommer den behövas mappas efter lr nått annat?
Avgasspjället har två funktioner, att få ett något bättre mellanregister och bli tystare ungefär där dom mäter avgasljudet. Däremot begränsar det något på maxvarv. Du måste iaf mappa om den med ett annat slip on, men hojen kommer skita fullständigt i om vajrarna går till ett spjäll eller inte :)

du kan ta bort avgassystemet och vajrarna tar du bort från servomotorn försiktigt så du inte har sönder plastdrevet i servomotorn.
på med sliponet och mappning är ej nödvändigt så länge som du kör med orginal luftfilter.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back