Avgassystem!

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/"Brumma"
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Har troligtvis hittat ett avgassystem till min Gixxer nu...

Nytt 4-1 för 2250 kr Lazer!

Vet tyvärr inget mer... Någon som har erfarenhet av det? Någon som kan ge några råd eller liknande! Dyrt eller billigt? Låter bra eller låter kass?
 
Inte det vackraste systemet, låter mindre än V&H (bedöm om det är fördel eller nackdel), det rostfria är betydligt snyggare än det svarta. Troligen prisvärt om det är helt nytt, Laserpiporna brukar ha ett stänk av kvalitet faktiskt.
 
Lät ju inte allt för positivt det där... Men vad får man ge för ett V&H system då?

Förresten... Hur ska man göra med förgasarmunstycken? Vart får man tag på dom? Och vilka är rätt? :confused:
 
Last edited:
Ingen som har bilder på detta Lazersystem? Eller något liknande iaf... Lyckas inte komma på vilket det är! (har säkert nämligen sett det)
 
Har precis köpt ett nytt Laser Pro dÓr 4-1 system med kolfiberdämpare till min gamla hoj. Det skar ett hål i lädret med sina modiga 7495:-. Har dock inte startat hojen ännu efter monteringen.
2250:- låter ju f-n så billigt. Hur som helst så kan du kanske hitta bilder på www.laser-jama.nl
 
GrimReaper skrev:
Lät ju inte allt för positivt det där... Men vad får man ge för ett V&H system då?

Förresten... Hur ska man göra med förgasarmunstycken? Vart får man tag på dom? Och vilka är rätt? :confused:

Jodå, ganska positivt är det väl. Kvaliteten på ett Laser är ju betydligt högre än på mitt V&H SS. Munstycken köper du hos din hoj-nasare, vilket som är rätt vet ingen förren du har kört den i bänk, men om du slänger på ett 4-1 så kan du nog gå upp två steg i munstycke för att få det att lira ok.
 
Tusen tack! :tummenupp

Tar nog det... Som sagt, det är ju billigt! :)

Bilder kommer på hojen när hon blir färdig. Då kan ni få bedömma hur det blev!
 
MEN du vet väl att Motospeed har V&H SS för 6100 kronor? Köp ett sånt, det enda avgassystemet som ser riktigt ut på en gammel-gixxer!
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
MEN du vet väl att Motospeed har V&H SS för 6100 kronor? Köp ett sånt, det enda avgassystemet som ser riktigt ut på en gammel-gixxer!

fyyyy per.. inte lura in mer folk i V&H-träsket, dom där avgassystemen brinner ju bara upp ju... :rolleyes: :crash
 
Plånboken räcker inte för tillfället då det är fler saker som behövs till älsklingen. Men man kanske uppdaterar sig! :)

Tillbaka till det där med förgasarmunstyckena igen. Tror ni hojen överlever om man kör med dom gamla munstyckena tills sommaren?

Å förresten... Någon får gärna förklara lite mer om dom där jäkla munstyckena. Jag har inte förstått det riktigt än. Vart sitter dom? Sitter dom mellan cyllarna och förgasarna eller? Är dom lösa eller sitter dom fast någonstans? Antar att dom varierar flödet genom att strypa/öppna insuget men någon får gärna köra en liten lektion...

Hängde ni med? :p
 
Jag tycker att du gott kan köra med munstyckena som sitter i. Om dom är någotsånär rätt nu så borde det inte bli så mycke fel med annat system heller.

Det som skulle kunna göra att du MÅSTE byta munstycken är ifall du skulle köra långa sträckor med gasen i botten / trottlarna i taket.

Själv körde jag med min blade nästan en hel säsong med standardmunstycken i när jag bytte till ett yoshi-system.

Munstyckena sitter i förgasarna. Man skruvar av ett lock på undersidan och där hittar man dessa munstycken fastskruvade i emulsionsröret (har jag för mig det kallades). Sedan har du ju även nålarna som förmodligen behöver justeras, dessa sitter fast i trotteln som du kommer åt genom att skruva av ett lock på ovansidan av förgasarna.

Munstyckena varierar/ändrar flödet av bensin till motorn.
/lastu
 
Tackar! Då är det med andra ord inga problem att köra med dom gamla munstyckena ett tag. Jag planerar en bänkning med justering men eftersom alla pengar försvinner i bygget kommer jag inte ha några förrens i sommar.
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
MEN du vet väl att Motospeed har V&H SS för 6100 kronor? Köp ett sånt, det enda avgassystemet som ser riktigt ut på en gammel-gixxer!

Så sant, så sant :D
 
GrimReaper skrev:
Tackar! Då är det med andra ord inga problem att köra med dom gamla munstyckena ett tag. Jag planerar en bänkning med justering men eftersom alla pengar försvinner i bygget kommer jag inte ha några förrens i sommar.

Munstyckerna är inget dyrt eller jobbigt att byta. Dom kostar ca: 20 kr styck och du måste kanske köpa 8 st för att ha lite att testa med. Det tycker jag du kan lägga på hojen för att den ska gå ordentligt. :tummenupp
 
Vill du bara ha mer ljud ur hojen så är det ju bara att slita ur insatsen från originalet. Det är helt onödigt att lägga pengar på ett nytt avgassystem om du inte tänker justera förgasarna efter den nya andningen. Den kommer att gå snålt över hela registret och inte ge mer effekt om du inte gör det. Det är inte ett enda dugg svårt att byta munstycken, justera nålarna och justera lågfarten.
 
Jag kan inte säga hur mycket det gör på gammelgixxrar men jag kör min banhoj (-96:a 750) fortfarande med original munstycken efter bytet till helsystem. På min hoj så ger det effekt utan att byta munstycken. Senare så har jag även portat toppen vilket gav ännu lite till - fortfarande så kör jag med original munstycken. Nålarna har jag labbat med lite, men har för mig att dom har hamnat vid original hacket för att gå som bäst.

Sedan så borde väl helsystem ge andra fördelar också såsom viktbesparing och att det är snyggare än original.

/lastu
 
Jag tyckwr att om man åker suzuki så ska man åka kisssimurra sip-on för de låter mycke vackert... :öl
 
Efter litet snack med banken (mina snälla föräldrar) så blir det nog en bänkning så fort som möjligt! :)

Den främsta anledningen till att jag byter system är att det gamla (orginal) är så FÖRBANNAT FULT! Då snackar jag främst om burken som ser ut som den kommer från en... Gixxer 750 från -85! :rolleyes:
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top