Avgassystem

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Utanför Linköping
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Tjena, har haft en liten diskution med Hondan. Har ett helsystem av märke JAMA nån som vet något om det??? Nu är det så att kolectorn sitter 2 till 3 mm under motor. Ska det verkligen vara så? Min tanke är att det kommer att värma upp motor rätt bra. När vi endå är igång så märkte jag att grenrören kunde diffa, man kunde dra dom 1 cm uppåt och nedåt inte att dom satt lösa men...Förövrigt kan jag säga att även denna läcker lite olja. Så nu är det papper under hela hojen för att få reda på vart. Kan det bli så att när motorn stått i ca 2 mån att det på nått sätt kan bli kondens eller nått? Tyckte mig se olja i kolectorn när jag monterat dän denna. Den ryker inte blått så att en ventil har pajat tror jag inte. Mängden olja är väldig liten men det är ju lika bra att bita i det nu. Alla tips är varmt välkomna.

Mvh en race sugen NOOB

Ps jag har en assfräsig kylare från Paceproducts ds
 
Packboxar har en förmåga att torka när hojar står still, därför kan det komma lite oljeläckage trots att man inte flyttat hojen en millimeter.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top