avgassystem.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
xs400 som har 2 krökar/ljuddämpare orginal.
vill sätta en ljuddämpare på den och har läst nånstans att pulser mm krockar och de bara blir fel? el är de inbillning av mig :va
tips ideer och tankar?

Det går bygga avstämt ändå och dessutom får du ner ljudnivån automatiskt när du drar ihop två cylindrar eftersom ljudpulserna tar ut varandra. Och du kommer alltså att lagligt kunna köra med en öppnare ljuddämpare.

nåt man ska tänka på när man drar ihop dom?

Jag gjorde en sökning på Google efter
motorcycle exhaust design
och fick upp en rad länkar, tyvärr kanske på engelska
det finns också en del länkar på
xs 400 exhaust design
kruxet är att efter personlig kontakt med en svensk internationellt framgångsrik affärsman och påpekandet att en av hans produkter var ren skit (när man såg till funktionen) så kom svaret: "Men den säljer bra". Så bara för att det går att köpa ett sådant här system så betyder det inte att hojen funkar bättre. Såg alldeles nyligen nån test av Slipon. Några gav mycket högre ljud och lite mindre hästkrafter på bakhjulet än originaldämparen. Vilket är kanske vad kunderna vill ha. För ju mer oväsen, dessto fortare verkar det ju gå. Utan att man kör fort. Dvs ju mer oväsen, dessto större chans behålla lappen i plånboken.

Det ska vara rätt längd också, inte bara samma längd.

Självklart :krama

Men det är det nog inte på originalrören heller! :va

Så ska det bli optimalt så får man räkna lite, men det är ju ingen "high performance machine" så det kan vara lite overkill att försöka få det på millimetern, men det skadar ju inte :näsblod

Självklart :krama

Men det är det nog inte på originalrören heller! :va

Så ska det bli optimalt så får man räkna lite, men det är ju ingen "high performance machine" så det kan vara lite overkill att försöka få det på millimetern, men det skadar ju inte :näsblod

Jag tror TS frågade för att han ville få ett väl avstämts system men jag kanske övertolkade honom.

Jag tror TS frågade för att han ville få ett väl avstämts system men jag kanske övertolkade honom.

Jag fattade det som att han ville byta från original, och bygga nåt eget mest för sound and looks! :va

Vi får vänta in svaret från honom!

Jag fattade det som att han ville byta från original, och bygga nåt eget mest för sound and looks! :va

Vi får vänta in svaret från honom!

ja precis.. kanske lite otydligt. mest look, låter de lite mer än orginal är jag nöjd.
har hört bara att de kan bli skit om man drar ihop 2-1 med en twin.

ja precis.. kanske lite otydligt. mest look, låter de lite mer än orginal är jag nöjd.
har hört bara att de kan bli skit om man drar ihop 2-1 med en twin.

Gör bara som vi beskrev längre upp i tråden så blir nog både ljudet och effekten bättre än origial ( = Rysligt! :tungan) :tummenupp

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard