Avgassystem Yamaha MT 07 -16.

Nyborjan

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2020
Ort
Jönkoping
Hoj
2020-Suzuki GSX-S
Tja!
Är sugen på att köpa något fräck avgassystem för min MT07a -16, så de blir lite trevligare ljud än original är planen.
Det är lika bra att vända sig till kunnigt folk på sidan på stört så man inte köper något som är galet.
Är inte den kunnigaste personen i detta ämne.

Så vad ska jag rikta in mig på?
Samt vad tro ni ett byta av detta går på hos verkstaden?

mvh
 

fieskmask

Medlem
Gick med
1 Jan 2020
Ort
Hedemora
Hoj
Ingen än
Tja!
Är sugen på att köpa något fräck avgassystem för min MT07a -16, så de blir lite trevligare ljud än original är planen.
Det är lika bra att vända sig till kunnigt folk på sidan på stört så man inte köper något som är galet.
Är inte den kunnigaste personen i detta ämne.

Så vad ska jag rikta in mig på?
Samt vad tro ni ett byta av detta går på hos verkstaden?

mvh
De flesta kör Akropovic, ligger runt 8-10 lax.

Skickat från min XQ-AT51 via Tapatalk
 

fieskmask

Medlem
Gick med
1 Jan 2020
Ort
Hedemora
Hoj
Ingen än
Haha jag kommer ihåg. Tog kortet 2020 och är inne på min femte hoj nu men har dock hittat rätt. Är du helt säker på att det är den hojen du vill ha? Inget illa menat, jag köpte MT07 för att ta kortet med men växte ur den rätt fort :)

Skickat från min XQ-AT51 via Tapatalk
 

Nyborjan

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2020
Ort
Jönkoping
Hoj
2020-Suzuki GSX-S
Haha jag kommer ihåg. Tog kortet 2020 och är inne på min femte hoj nu men har dock hittat rätt. Är du helt säker på att det är den hojen du vill ha? Inget illa menat, jag köpte MT07 för att ta kortet med men växte ur den rätt fort :)

Skickat från min XQ-AT51 via Tapatalk
Din femte hoj satan hahaha! Man är ivrig som en iller ?
Näe de tro jag verkligen inte att jag ska ha. Jag har redan i ärlighetens namn kikat på en Suzuki GSX-S till nästa säsong. Mt07an är ju en fantastisk trevlig cykel på alla dess vis, lättkört passat mig som hand i handsken.

Så du tycker att det är bättre att skippa att köpa något avgassystem till denna hoj. Och sedan istället invänta nästa säsong med annan cykel?
 

fieskmask

Medlem
Gick med
1 Jan 2020
Ort
Hedemora
Hoj
Ingen än
Din femte hoj satan hahaha! Man är ivrig som en iller
Näe de tro jag verkligen inte att jag ska ha. Jag har redan i ärlighetens namn kikat på en Suzuki GSX-S till nästa säsong. Mt07an är ju en fantastisk trevlig cykel på alla dess vis, lättkört passat mig som hand i handsken.

Så du tycker att det är bättre att skippa att köpa något avgassystem till denna hoj. Och sedan istället invänta nästa säsong med annan cykel?
Det är ju såklart en fråga om pengar, har du råd så kör hårt. Ska du ha hojen en längre period så är det klokt att investera i den, precis det jag gjorde då jag tänkt att ha denna rätt länge (5-10 år).

Men ska du dock ha den tills nästa säsong så känns det kanske lite olönt att lägga ner 10-15k då du sannolikt inte får tillbaka dom utan att hojen håller sitt nuvarande värde.

Skickat från min XQ-AT51 via Tapatalk
 

Nyborjan

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2020
Ort
Jönkoping
Hoj
2020-Suzuki GSX-S
Det är ju såklart en fråga om pengar, har du råd så kör hårt. Ska du ha hojen en längre period så är det klokt att investera i den, precis det jag gjorde då jag tänkt att ha denna rätt länge (5-10 år).

Men ska du dock ha den tills nästa säsong så känns det kanske lite olönt att lägga ner 10-15k då du sannolikt inte får tillbaka dom utan att hojen håller sitt nuvarande värde.

Skickat från min XQ-AT51 via Tapatalk
Bra svar!
Saken hör till att de kan säkert bli så att jag har den någon säsong till. Känner själv att jag är väldigt ivrig just nu, måste vara befrielsen över att vara klar med lappen nu man vill ha allt ?

Jag ska höra med vår lokala mc verkstad se lite vad han säger. Vad tro du själva arbetet går på? För jag antar att man inte ska ge sig på de själv om man inte är händigt lagd ?
 

fieskmask

Medlem
Gick med
1 Jan 2020
Ort
Hedemora
Hoj
Ingen än
Bra svar!
Saken hör till att de kan säkert bli så att jag har den någon säsong till. Känner själv att jag är väldigt ivrig just nu, måste vara befrielsen över att vara klar med lappen nu man vill ha allt

Jag ska höra med vår lokala mc verkstad se lite vad han säger. Vad tro du själva arbetet går på? För jag antar att man inte ska ge sig på de själv om man inte är händigt lagd
Vet hur det är, skönt som bara den att ha det klart. Jag rustade upp mina och så sålde jag dom några veckor senare med ren förlust så Aa, man kan spendera cash som man aldrig får se igen

Hur som, jag vet inte vart du bor men hör med dom, alternativt att du skulle fråga någon kunnig som kan meka, ska tydligen inte vara speciellt svårt att sätta dit dom själv. Vi har några bra här som kan göra det men jag bor i Södra Dalarna, osäker på vart du befinner dig.

Skickat från min XQ-AT51 via Tapatalk
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top