Avgassystem till ZX12R?

Carpimp

Ny medlem
Gick med
20 May 2007
Hoj
Kawasaki Z1000 -09
Hejsan.

Jag har haft min ZX12R i en månad nu. Och den är strikt original. Men jag tänkte ändra lite på den nu. Tänkte på med ett vettigt avgassystem. Dock så vill jag inte att den ska låta så hemskt mycket, jag vill fortfarande kunna köra den utan att det låter för mycket.
Då har jag fått olika tips, en del säger att då ska jag nöja mig med ett slipon, medans andra säger att jag ska istället välja ett vettigt helsystem.
Jag tycker ju helsystem låter mest lockande då jag vill få ut lite mer effekt.
Ska även på med power commander och annat filter och mappa den på rulle är det tänkt.
Är väldigt tacksam för svar.

MVH Morgan.

Hejsan

Tror att ett helsystem av Acrapovic eller Muzzy funkar bra. Var för ett tag sedan och bromsade hojen hor Eriksson Motorsport i Boden och "gubben" Eriksson som har stor erfarenhet av just kawa sade att Acra och Muzzy gav bra med effekt. Att sedan Acra samtidigt är tämligen tyst är ju ingen nackdel...Ska själv inhandla ett helsystem snart och då blir det helst ett Acrapovic.

MVH Anders

Jag har satt på ett muzzy helsystem i titan + andra luffilter + pc3. Är mycket nöjd med krutet. Men visst det låter en del.....

Jag har satt på ett muzzy helsystem i titan + andra luffilter + pc3. Är mycket nöjd med krutet. Men visst det låter en del.....

Tackar för svaren. Men då låter det mer som att det blir ett Akrapovic för min del.

MVH Morgan.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!