Avgassystem till rs.

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Tjenare på er!
kollade på avgassystem till min rs på Geiwiz.de,
hittade två olika från shark och athena.
På det från Shark så står det under "WG" E , och under Athenas under "WG" så står det F. vad betyder det här vad är skillnaden?
Priset för Sharken är 439€ och Athenas kostar bara 259€, så det är ju ganska stor skillnad.
Finns det nån här som har erfarenhet av dom här rören som vet vilket som är bäst eller liknande?
Tacksam för svar :)
MVH//PB

mr pb in da house:
På det från Shark så står det under "WG" E , och under Athenas under "WG" så står det F. vad betyder det här vad är skillnaden

Vet inte till 100% men kan det vara så att E på Sharkpipan står för Edelstahl som är rostfrittstål på Tyska annars vet jag inte. Sen är det så att Athena är lite av ett Italienskt budget märke när det gäller avgasrör så det kan vara skillnad på effekt & utförande...

DP says: Starol Racing har numera Jolly Moto system till allt från moppe till Sporthoj....

DP skrev:
mr pb in da house:
På det från Shark så står det under "WG" E , och under Athenas under "WG" så står det F. vad betyder det här vad är skillnaden

Vet inte till 100% men kan det vara så att E på Sharkpipan står för Edelstahl som är rostfrittstål på Tyska annars vet jag inte. Sen är det så att Athena är lite av ett Italienskt budget märke när det gäller avgasrör så det kan vara skillnad på effekt & utförande...

DP says: Starol Racing har numera Jolly Moto system till allt från moppe till Sporthoj....

aa okej ska kolla på starol då, har dom bra priser?

mr pb in da house:

Kolla priser och info på: http://www.bikesys.se/ sammarbete med Starol Racing....

DP says: Jolly Moto vet vi att det funkar på RS125......

Mr.PB skrev:

ja köpte min pipa från bikesys

är nog bra mycket bättre med jolly moto

Köp en "sp" pipa med alu dämpare så är du kung:hihi

0171443610 //starol är det till

Mr Helmut skrev:
ja köpte min pipa från bikesys

är nog bra mycket bättre med jolly moto

Köp en "sp" pipa med alu dämpare så är du kung:hihi

0171443610 //starol är det till

aa okéj tack för svaren ska kolla in det :)

När det här endå är uppe kanske ingen som vet men jag har en kolfiber ljuddämp på min och tänkte fråga om det är ett tecken på trim eller finns det sånna i orginal som inte är trim.

guldlock skrev:
2097383 När det här endå är uppe kanske ingen som vet men jag har en kolfiber ljuddämp på min och tänkte fråga om det är ett tecken på trim eller finns det sånna i orginal som inte är trim.
Det kan vara en original som bara är kolfiber inlindad :gnissla
Men låter den mer en original så är det ju inte det du har...
Har du inget märke på ljuddämparn då?

Mr.PB skrev:
2098561 Det kan vara en original som bara är kolfiber inlindad :gnissla
Men låter den mer en original så är det ju inte det du har...
Har du inget märke på ljuddämparn då?

jag är inte hemma just nu men kan kolla när jag kmr hem.Det ser inte ut att vara inlindat så är fundersam ska kolla säger sen.

Hej jag har också kolfiberdämpare;) men jag tror det är aprilias strypnings avgassystem :död

FAEN DÅ!!! snacka om sunkigt måste köpa trim sen då föresten länken där avgas system var inte så jätte snyggt då men man kan väll bara färga om d. Men det går väll o göra lite bonde trim dra nån plugg kanske??

guldlock skrev:
2110889 FAEN DÅ!!! snacka om sunkigt måste köpa trim sen då föresten länken där avgas system var inte så jätte snyggt då men man kan väll bara färga om d. Men det går väll o göra lite bonde trim dra nån plugg kanske??
Ja färga om dämparn kan du ju alltid göra, bara att måla den med hotpaint som pallar för värmen:)

guldlock skrev:
2110957 jo d kan man ju alltid göra men vet du hur jag ska trimma? :va
Hur du ska trimma vet jag inte, vad är gjort med din hoj? är den ostrypt isånnafall kan du ju kolla in ett avgassystem från t,ex. Jollymoto:)

Mr.PB skrev:
2110437 Ajdå va synd:(
lägg upp en bild!

konstigt nog har jag alldrig knäpt från andra sidan :) det va den bästa bilden jag hittade . jag tror systemet är strypt. den går 125 kmh med rörligavgasport och allt det där som jag har köpt frän tyskland.. låter som en symaskin med det kanske alla rs gör :va . så såg jag att numret på avgassystemet va inte lika som theos här på sporthojs avgassystem .

MVH Tomas

Bifogat

• 100_0176.jpg
    100_0176.jpg
    101.6 KB · Visningar: 65
2hjul skrev:
2111555 konstigt nog har jag alldrig knäpt från andra sidan :) det va den bästa bilden jag hittade . jag tror systemet är strypt. den går 125 kmh med rörligavgasport och allt det där som jag har köpt frän tyskland.. låter som en symaskin med det kanske alla rs gör :va . så såg jag att numret på avgassystemet va inte lika som theos här på sporthojs avgassystem .

MVH Tomas

min går fortare!! du måste ha fel avgassystem jag har 2... ett fjantigt ett roligare

har du ett strypt du oxå eller ? eller har du ett vanligt (aprilia original) och ett efekt avgassystem. min går som bäst till 8000. när jag bytte till rörlig port så blev det en annan karaktär på motorn. så ja det måste va ett strypt aprilia avgassystem som dom j*vla tyskarna har haft på :huvet

MVH Tomas :)

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör