Avgassystem till KTM 560?

Jag vet att flera av de som hade dubbelburkar gick igenom på 92dB i sommar så jag skulle tippa att det är the way to go ;)

Calles nummer hittar du i annonsdelen här på sporthoj. Han säljer sin "reservhoj"

Annonsdelen, ehm, menar du första sidan då? För annars heter jag ingenting om du inte menar köp och sälj?

Dubbelsystemet som John har har han byggt själv (av ett par akraburkar han hade) så där har ni inget att hämta.

Coolt alternativ vore FMF i USA, de har dubbelsystem har jag sett...

Supermoto skrev:
2446946 Dubbelsystemet som John har har han byggt själv (av ett par akraburkar han hade) så där har ni inget att hämta.

Coolt alternativ vore FMF i USA, de har dubbelsystem har jag sett...

FMF, okey..ska kolla upp det! tack!

Jocke W skrev:
2444538 men det är väl sagt att det ska bli 94db tills nästa år, Idag så låter mitt orginal system 93db på 525,an.
Finns inget sagt om 94dB till nästa år. Jag snackade med Crille om detta någon gång under mitten av säsongen och han tvivlade starkt på att det kommer att hända. Vi i Sverige kommer att följa det FIM gör och dom har inte hittills inte sagt någonting om 94dB.

Så, för nästa säsongs skull behöver du inte skaffa dubbelsystem, finns ett antal helsystem (enkel) där tillverkaren garanterar 96dB (Arrow, Akra, LeoVince, Micron....). Betänk också att ett dubbelsystem kräver svetsning av nya fästen på vänster sida av ram och bakram och sen lite tillbockning av plasten på den sidan (vänterdämpen får inte plats under orginalplasten). Dessutom, beroende på rördragningen då rå, så är du antingen tvungen att köra med KN-luftfilter och i stor sett ingen luftburk eller en rejält uppkapad luftburk med orginalfilter.

Lite att tänka på bara.....

.

Spider skrev:
2448804 Finns inget sagt om 94dB till nästa år. Jag snackade med Crille om detta någon gång under mitten av säsongen och han tvivlade starkt på att det kommer att hända. Vi i Sverige kommer att följa det FIM gör och dom har inte hittills inte sagt någonting om 94dB.

Så, för nästa säsongs skull behöver du inte skaffa dubbelsystem, finns ett antal helsystem (enkel) där tillverkaren garanterar 96dB (Arrow, Akra, LeoVince, Micron....). Betänk också att ett dubbelsystem kräver svetsning av nya fästen på vänster sida av ram och bakram och sen lite tillbockning av plasten på den sidan (vänterdämpen får inte plats under orginalplasten). Dessutom, beroende på rördragningen då rå, så är du antingen tvungen att köra med KN-luftfilter och i stor sett ingen luftburk eller en rejält uppkapad luftburk med orginalfilter.

Lite att tänka på bara.....

.

Ja tyckte dom sa redan förra året att det skulle vara 96db i år och 94 året därpå, har jag kommit på det själv?.

Jo ja vet att det är lite jobb med dubbelsystemet, KN filter är tänkt att köra med. Det blir nog bra ;) Jävligt manligt med dubbel system iallafall :D

Jocke W skrev:
2448851 Ja tyckte dom sa redan förra året att det skulle vara 96db i år och 94 året därpå, har jag kommit på det själv?.
Jo, dom trodde nog det skulle bli så under vintern/våren men vad jag hört/läst så blir det troligen inte så. FIM regerar som sagt.

Slå ett mail/signal till Svemo och dubbelkolla. Och håll koll på http://www.fim.ch/en/default.asp.

.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...