Avgassystem till KTM 560?

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Ja hjälp mig nu..
Det ska vara Helsystem, och ge effekt i massor samt klara av 94 db.
Om det är en eller 2 burkar spelar ingenroll. Now, skriv tips så att fingrarna glöder!

blom skrev:
2444527 94db blir nog otroligt svårt... tre db är väl en fördubbling och idag är kravet 96

men det är väl sagt att det ska bli 94db tills nästa år, Idag så låter mitt orginal system 93db på 525,an.

och mitt 96 på 450:n:D ja det sägs väl så men det är väl inte klart:confused:

har du köpt ny hoj nu eller :)

blom skrev:
2444540
har du köpt ny hoj nu eller :)

Nej jag kommenterar inte sånt!! =D

Nej fast den står och väntar på mig i Uppsala, Handpenning på den så den är "min" :tummenupp

Men ge mig tips nu också blom!

Jocke W skrev:
2444547 Nej jag kommenterar inte sånt!! =D

Nej fast den står och väntar på mig i Uppsala, Handpenning på den så den är "min" :tummenupp

hur är det med handen??? har den blivit bra än?? kan du köra snart?

TERMINATOR skrev:
2444649 hur är det med handen??? har den blivit bra än?? kan du köra snart?

Det e tur att man e ung och läker, kommer till 99% säkerhet på söndag, tog bort gipset igår.

Men skit i min hälsa, avgassystem! :D

Kontakta Calle Carlsson, han säljer väl dubbelsystem till KTM, tror de går att få som 94dB. Eller fråga Stambeck, han har också dubbelt och den låter jäkligt fint.

Dubbelsystem ska det vara i vilket fall som helst. :)

RookieSM skrev:
2444773 Kontakta Calle Carlsson, han säljer väl dubbelsystem till KTM, tror de går att få som 94dB. Eller fråga Stambeck, han har också dubbelt och den låter jäkligt fint.

Jag har PM,at Calle, han svarar inte.
Är stambeck på sporthoj? eller så får jag greppa han i örebro om han kör tävlingen.

RookieSM skrev:
2444773 Kontakta Calle Carlsson, han säljer väl dubbelsystem till KTM, tror de går att få som 94dB. Eller fråga Stambeck, han har också dubbelt och den låter jäkligt fint.

jag vill nog hålla med:) det jag ser som en nackdel är ju att man har 50% större risk att krascha det:D

eller så får du göra som indianerna jocke... köra med orginal:tuttar

Jocke W skrev:
2444777 Jag har PM,at Calle, han svarar inte.
Är stambeck på sporthoj? eller så får jag greppa han i örebro om han kör tävlingen.
det är ju akra så det är väl bara att ringa till någon som säljer det

Last edited:
Är det akra? hela systemet? Eller är det ihop plock? För han kör väl me dubbla.

det ska vara akra.. och jag har hört att det går att köpa.. men vill inte tänka på priset:näsblod om man nu drar slutsattsen av vad ett singel akra kostar.. behöver ju iofs inte vara så jätte mycket dyrare men sådan tur har man völ inte:rolleyes:

blom skrev:
2444841 det ska vara akra.. och jag har hört att det går att köpa.. men vill inte tänka på priset:näsblod om man nu drar slutsattsen av vad ett singel akra kostar.. behöver ju iofs inte vara så jätte mycket dyrare men sådan tur har man völ inte:rolleyes:

Ja det är ju bra kvalitet.
Är det någon som har nummer till Calle carlsson? eller någon hemsida så man får tag i han.

Nån som kör med SIL? Funkar det bra, Effekt ?

Jag tror Calle har Silmotor burkar på några rör dragna i Tyskland eller Österrike, och Stambeck har Akrapovic? Du kanske når honom genom hemsidan.

Edit: Inte helt säker men jag tror Calle köper sina system härifrån: http://www.frauenschuh-tuning.at/

Jocke W skrev:
2444867 Ja det är ju bra kvalitet.
Är det någon som har nummer till Calle carlsson? eller någon hemsida så man får tag i han.

Nån som kör med SIL? Funkar det bra, Effekt ?
Jag har Silmotor men som du säkert vet har inte mitt system några som helst likheter med ett vanligt. :)

Last edited:
RookieSM skrev:
2444876 Jag tror Calle har Silmotor burkar på några rör dragna i Tyskland eller Österrike, och Stambeck har Akrapovic? Du kanske når honom genom hemsidan.

Edit: Inte helt säker men jag tror Calle köper sina system härifrån: http://www.frauenschuh-tuning.at/

Jag har Silmotor men som du säkert vet har inte mitt system några som helst likheter med ett vanligt. :)

Okey, ska kolla.

Nej ingenting är som det ska med din :D :tuttar

Jag har ändrat mig, så här ska du göra:

Dra iväg ett mail till Stuart på Alice Racing, han har dubbelsystem i lager och brukar hålla riktigt bra priser, det är inte helt otroligt att du kan slippa undan momsen tex eftersom det är export. Jag har handlat en hel del därifrån så hälsa från mig.

Jocke W skrev:
2444547 Nej jag kommenterar inte sånt!! =D

Har du köpt den som står på Lelles..? Har du snackat med Ragnar om system, han brukar kunna fixa fram bra grejer.. :yoparty

/R

Ronta skrev:
2445244 Har du köpt den som står på Lelles..? Har du snackat med Ragnar om system, han brukar kunna fixa fram bra grejer.. :yoparty

/R

Ah den e MIN!

Nej har inte tagit upp det än med han faktiskt, ska göra det. Gick en annan väg först som inte gick. Så ja ska prata me han.

Jocke W skrev:
2445248 Ah den e MIN!

Nej har inte tagit upp det än med han faktiskt, ska göra det. Gick en annan väg först som inte gick. Så ja ska prata me han.

OK, Bagarn och jag stod och petade lite på den idag.. :)

Jag vet att Davve har ett helsystem till någon av hans hojar som Ragge har fixat.. Det är mkt grövre än mitt Akra ialf. så mkt vet jag..

Han jobbar nog imorgon om det är akut.. :tungan

/R

Ronta skrev:
2445275 OK, Bagarn och jag stod och petade lite på den idag.. :)

Jag vet att Davve har ett helsystem till någon av hans hojar som Ragge har fixat.. Det är mkt grövre än mitt Akra ialf. så mkt vet jag..

Han jobbar nog imorgon om det är akut.. :tungan

/R

ap ap ap, inge fingerkladd!

Nej inget akut, Det ska stå och bli fixad tills inomhuskörningen börjar i Södertälje.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti