Avgassystem till Kawasaki GPZ 750R/900R

Ljudvid

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2023
Hoj
Kawasaki GPZ 750R 1985
Tjohej! Har just blivit ägare till en GPZ 750R -85 och på jakt efter ett schysstare avgassystem.

Vad jag har kunnat räkna ut så ska system till 900R och 750R vara samma sak.
Frågan är om system till GPZ750 Unitrak också passar?

Är på jakt efter ett 4-1 eller ett 4-2-1 system som inte bråkar med kåpor och passagerarfotpinnar helst samt behåller centralstödet. Än så länge har jag bara hittat beggade från japan eller svindyra Cobra-system.
Måste väl finnas någon därute som köpt ett sådant? Iså fall vart har ni fått tag på det? Har ni kanske ett till salu? Eller om någon vet om någon kan hjälpa mig tillverka ett?

Tacksam för svar!

P.S. Vet inte om detta är rätt tråd att posta i, veteraner på forumet får gärna hänvisa mig iså fall.
 
Tjohej! Har just blivit ägare till en GPZ 750R -85 och på jakt efter ett schysstare avgassystem.

Vad jag har kunnat räkna ut så ska system till 900R och 750R vara samma sak.
Frågan är om system till GPZ750 Unitrak också passar?

Är på jakt efter ett 4-1 eller ett 4-2-1 system som inte bråkar med kåpor och passagerarfotpinnar helst samt behåller centralstödet. Än så länge har jag bara hittat beggade från japan eller svindyra Cobra-system.
Måste väl finnas någon därute som köpt ett sådant? Iså fall vart har ni fått tag på det? Har ni kanske ett till salu? Eller om någon vet om någon kan hjälpa mig tillverka ett?

Tacksam för svar!

P.S. Vet inte om detta är rätt tråd att posta i, veteraner på forumet får gärna hänvisa mig iså fall.
Hej tror inte att det passar helt olika motorer Gpz750 unitrak är iuftkyld medan Gpz750r är vattenkyld sen sitter kamkedjedrivningen helt olika.
 
Jag har ett 4-1 Vance & Hines som suttit på efterföljaren GPX750R, är det nå't som passar även din hoj?
 
Jag har ett Vance & Hines i renoverbart skick, dock måste du såga i underkåpan för att det ska få plats.
 
Clean sheet på besiktningen av BMWn. 7000 mil.

EDIT - i fel tråd ser jag nu. Var ovan som fick mig att le i dag...
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top