Avgassystem till husa 650

paerre89

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
929a Gul och fin.
Tja! Jag undrar vad för avgassystem som fol rekomenderar till husaberg 650.

förståss finns det ju olika prisklasser och användningsområden, men ni som har provat olika får gärna skriva vad ni tycker om dem och vilka skillnader i prestanda, ljud och pris. Jag funderar på å köpa ett FP helsystem eller möjligen ett dyrt akra! vad rekomenderas varmast =) ? :)

Jag har haft 2 acra system och personligen så tycker jag att dom låter för mkt. Ska du ut på en bana så kommer du troligtvis bli svartflaggad då det låter för mycket. Nu kommer folk säker att säga att då är det bara att stoppa i enduro pipan så låter det mindre, men vad är det då för vits med ett trimsystem om man ska stypa det.
Nu har jag ett ett dubbelsystem som heter raas. Är ett dovare ljud än acra och ger lite mera effect.
Så här ser det ut:
18671722.jpg
[/url][/IMG]

FP tillverkar riktigt håriga ryrkör, ska du köra på gata så satsa på ett sånt !
Inget för ljudkänsliga klena små individer.

Bankörning, dubbla original på raken eller nått...

okej! När ni menar FP menar ni detta system då =) ?

4391378157.jpg
r

d e ju ganska billigt. det där kostar 2800 kr på blocket. Är det prisvärt ?

Jag har ett Akra för 4000kr om någon är intresserad. Har stoppat i en plug (ej enduroplugg ) som minskar utgångsdiametern med några mm. Har bänkat och testat och det minskar ej effekten och det har klarat ljudmätningarna.

Jag har ett Akra för 4000kr om någon är intresserad. Har stoppat i en plug (ej enduroplugg ) som minskar utgångsdiametern med några mm. Har bänkat och testat och det minskar ej effekten och det har klarat ljudmätningarna.

Lite off, men hur ser din plugg ut? Hur många mm minskar den?

Jag har nämligen själv ett Akrasystem och måste kanske dämpa det lite.

Kompisen ar ett akra och det är det värsta jag har hört. Låter "gött" men alldeles åt helvete för mycket. det är riktigt jobbigt att åka bakom honom och INGEN i närheten blir glad av att höra eländet. (anton, bli inte arg nu)

Jag har ett Arrow system till min, hade acra innan på min ktm..

Acrat låter för :censored mycket för att det ska bli kul faktiskt, resulterar bara i ännu surare grannar och att farbror :6surkart kör efter ljudet bara man närmar sig city..

Arrow systemet låter dovt och så där potent men inte överdrivet, utan precis lagom..

/1F

Jag har haft 2 acra system och personligen så tycker jag att dom låter för mkt. Ska du ut på en bana så kommer du troligtvis bli svartflaggad då det låter för mycket. Nu kommer folk säker att säga att då är det bara att stoppa i enduro pipan så låter det mindre, men vad är det då för vits med ett trimsystem om man ska stypa det.
Nu har jag ett ett dubbelsystem som heter raas. Är ett dovare ljud än acra och ger lite mera effect.
Så här ser det ut:
18671722.jpg
[/url][/IMG]

får man lov att fråga var man hittar detta systemet å köpa?

Kompisen ar ett akra och det är det värsta jag har hört. Låter "gött" men alldeles åt helvete för mycket. det är riktigt jobbigt att åka bakom honom och INGEN i närheten blir glad av att höra eländet. (anton, bli inte arg nu)

Jag vet min kära vän,de låter lite väl mycket,men att ligga bakom är bara att gilla läget då de är den platsen man får ta om man inte kör husa :D

http://www.raas-mx.com/enfs650s.html
KÖP KÖP!

Last edited:
Vart ser man priset? :confused:

Var därifrån jag beställde.
Har för mig att det kostade strax under 8000:- med frakt.

Är en ganska kass hemsida att beställa ifrån, bästa är att skicka ett mail.
Annars kan man ta kontakt med Nisse mc i Uppsala 018-143434 Så kanske du kan beställa av dom. Vet att han har sålt Raas förut.
http://server.starwebb.se/~nissesmc/

http://www.raas-mx.com
Eller ev: http://www.nissesmc-shop.se

Last edited:
hmm okey. 8000 kr är ju inte så farligt :7peta

Om någon sitter på ett nice slipon / system till husa 650 -04 så köepr jag gärna!

Skulle vilja ha ett nice slipon till min husa 650 fse 06a också. Poser som man är vill jag bara ha lite tyngre ljud än va jag har orginal, va det gäller effekten så är jag rätt nöjd ändå...
Rekomendera nån bra slipon sida till mig !
Tack

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...