avgassystem moto gp-style

eppe

51 veckor kvar
Gick med
4 Jun 2005
Hoj
Husabusaberg
jag söker bilder på hembyggda avgassystem typ nya r6:ans mao bara en rörstump som sticker ut under fotpinnen. Vet att jag har sett nån som byggde sånna med iaf lite dämpning i, här på SH. Har för mig att han sålde me. Är inte intresserad av att handla utan ska bygga själv och behöver bara lite idéer. Tack på förhand

Så här blev mitt!
Ligger en liten dämpare under motorn, men det låter uta h-e :)

Bifogat

• DSC000241.JPG
    DSC000241.JPG
    83.7 KB · Visningar: 102
  • DSC00018.JPG
    DSC00018.JPG
    32.7 KB · Visningar: 115
  • DSC00019.JPG
    DSC00019.JPG
    30.1 KB · Visningar: 106
  • DSC00020.JPG
    DSC00020.JPG
    27.2 KB · Visningar: 98
  • DSC00024.JPG
    DSC00024.JPG
    33.8 KB · Visningar: 120
Last edited:
touringbutiken.. 500 spänn för ett minizomm..
går o kapa en bit ur den smalaste delen o sen svetsa fast en tjockare del som passar dit orginalsystem :tummenupp

Så här blev mitt!
Ligger en liten dämpare under motorn, men det låter uta h-e :)

Sweet! Riktigt snyggt! De e dedär jag e ute efter fast e inne på o sätta en liten, liten böj i änden och ett smalare perforerat rör som insats med valsade "konor" i ner och upp-änden inuti. Vill helst ha kvar avgasventilen som sitter mitt under motorn.
De ska vråla, har vant grannarna vid öppet Husaberg vrål i ett par år nu så dom får ju inte tro att jag har dött:)

Sweet! Riktigt snyggt! De e dedär jag e ute efter fast e inne på o sätta en liten, liten böj i änden och ett smalare perforerat rör som insats med valsade "konor" i ner och upp-änden inuti. Vill helst ha kvar avgasventilen som sitter mitt under motorn.
De ska vråla, har vant grannarna vid öppet Husaberg vrål i ett par år nu så dom får ju inte tro att jag har dött:)

Tackar!!

Ja det ska låta, min kan nog mest liknas med en riktig GP-hoj faktiskt!

Lycka till med ditt hemsnickeri, och glöm inte att visa hur det blev :tummenupp

Back