avgassmällar

Bennybeach

Alu-svetsning utföres
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Yamaha xjr1300
Jag har en yamaha wr450f, jag tycker den smäller lite väl mycket när man har varvat upp den och släpper av på gasen. Hojen är en 07:a. kan det vara en dåligt justerad förgasare eller liknande...

Jag har en yamaha wr450f, jag tycker den smäller lite väl mycket när man har varvat upp den och släpper av på gasen. Hojen är en 07:a. kan det vara en dåligt justerad förgasare eller liknande...

låter som det ja.. troligen får den för mycket soppa.

Hade en hel del avgassmällar på min Spetta förut, visade sig att den drog in tjuvluft i avgasröret där det ansluter mot motorn.
Ny packning o tätgucka löste problemet!:tummenupp

Äh, låt det vara. Det är ju tufft när det smäller, brudarna gillar det! :tummenupp

Smäller den ovanligt mycket?? Verkar märkligt att en sprillans ny hoj i original utförande smäller på det viset. Har du bytt rör eller luftfilter eller nått på den?

Brukar väl bli så när man sätter på slipon och/eller öppet luftfilter. Hojen "andas" bättre och förgasar/insprut behöver justeras.

/paco

Stod i depån å glodde på när de körde på banan. Var en som smällde jämt när han släppte av för inbromsningen just vid depån. Låter ju lite häftigt men på varv 295 e man rätt less på det.

Hade en 426:a förut och den smälde i röret sent på hösten(Mer syre i luften).
Jag höjde nålet ett hack så var problemet löst. :tummenupp

Nyheter
H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...