Skämt och berit, visst låter det coolt med lite knallar vid avslag, men är det skadligt på ngt sätt. Har x-tre powerbox på min och den verka ha tagit bort lägesväljaren så det bara är läge a hela tiden? Ska det vara så. Sorry för offtopic.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
X-TRE lurar ju bara ECU att Du kör på högsta växelväljarna för att undvika retardationen på tändkurvan för de lägre växlarna. Kör Du bara med slip-on och X-TRE vågar jag påstå att Du klarar Dig hyfsat, har Du tagit bort katalysatorn eller kör med helsystem är det läge att investera i PC-V eller Bazzaz för att justera soppakurvan i stort.Skämt och berit, visst låter det coolt med lite knallar vid avslag, men är det skadligt på ngt sätt. Har x-tre powerbox på min och den verka ha tagit bort lägesväljaren så det bara är läge a hela tiden? Ska det vara så. Sorry för offtopic.
Skämt och berit, visst låter det coolt med lite knallar vid avslag, men är det skadligt på ngt sätt. Har x-tre powerbox på min och den verka ha tagit bort lägesväljaren så det bara är läge a hela tiden? Ska det vara så. Sorry för offtopic.
X-TRE lurar ju bara ECU att Du kör på högsta växelväljarna för att undvika retardationen på tändkurvan för de lägre växlarna. Kör Du bara med slip-on och X-TRE vågar jag påstå att Du klarar Dig hyfsat, har Du tagit bort katalysatorn eller kör med helsystem är det läge att investera i PC-V eller Bazzaz för att justera soppakurvan i stort.
Men att det smäller på gasavdrag är inte i sig något allvarligare problem. Visst - den är lite mager på 0% trottel i kombination med medelvarvtal men Du är där så kort tid att det knappast förkortar motorns livslängd...
Här kan ni se hur man fixar till det. Hoppas detta kan vara till hjälp för dom som vill försöka ta bort avgas smällarna med hjälp av powercomnadern och inte fiffla med pair valve mod
http://www.youtube.com/watch?v=SZrjgiCs1rE

Inte vad jag kommer ihåg, men om du surfar runt på gixxer.com så kan du själv bilda dig en uppfattning, eller i alla fall låta någon jänkare övertala dig att APE's mekaniska sträckare (med tumgänga...) är lösningen på alla problem.
Den enda hoj i modern tid som haft en riktigt dålig kamkedjesträckare är väl första årsmodellen R1 med crossplanemotor (de ska bytas på garanti, se till att det är gjort om du köper en sådan). Och alla RSV4r förstås, fyra olika konstruktioner på kamkedjesträckare / kamkedjeguide under de fyra första årsmodellerna säger allt...
Men kommer få en ny motor i veckan, som jag hoppas håller längre än den senaste |
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |