Avgassmällar från ena röret efter nya munstycken

linkan_8011

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2015
Hoj
1979 Kawasaki Z500 B1, 1978 Honda CB500 K3, 1979 BMW R100rs
Hej,

Har precis bytt till fetare munstycken på min gamla Kawa Z500 och den går numera som ett skott. Jag har bytt huvudmunstycke, lågfartsmunstycke samt höjt trottelnålen. Efter att även fått i ordning tändningen går den fantastiskt bra. Däremot så har den börja smälla (rejält) när jag släpper på gasen, men endast från ena avgasröret (ettan och tvåans cylinder). Som jag förstår det borde en fetare blandning normalt innebära mindre smällar? What to do?

Tack
Erik

En cylle kan gå tunnare än andra, så är det på min R2. Bär jag fipplade med rätt huvudmunstycke började den poppa vid avslag som fan, låter lite coolt men är inte rätt.
Ökade en storlek på lågfart (heter inte så på mina men är samma) och voila...borta.

En cylle kan gå tunnare än andra, så är det på min R2. Bär jag fipplade med rätt huvudmunstycke började den poppa vid avslag som fan, låter lite coolt men är inte rätt.
Ökade en storlek på lågfart (heter inte så på mina men är samma) och voila...borta.

Jag pratade med en MC mek idag och han tyckte att jag skulle sänka trottelnålen tillbaka till standardläge. Han trodde inte att en förgasarsynk skulle hjälpa. Det märkliga är ju som sagt att det bara poppar från ett av två rör och att den annars går bättre än någonsin förr. Det smäller till och med rejält när den går på tomgång...

Synka så kommer den gå ett snäpp bättre då den cylinder den släpar på kommer dra den med, eller varför nöja sig med bra när det kan bli bättre ...

förgasargummi sitter som det är tänkt ?

drar inte tjuvluft någonstans ?

Jag tar på mig skämskudden. Tog isär förgasarna igen och det visade sig att jag satt en nål högre än de andra :död Nu smäller det visserligen lite fortfarande men åtminstone inom vad som betraktas som tufft :-)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman