Avgasportsproblem RGV250!

niklas_gripen

need for speed...
Gick med
19 Dec 2004
Hoj
kawasaki kxf 250-04
Har problem med att avgasportarna på min rgv250 -89 inte öppnar som dom ska. Justerade vajrarna för att försöka åtgärda problemet men det gör ingen skillnad. Ibland när man varvar upp emot 8000-8500 rpm där avgasportarna ska öppna, hoppar varvräknaren till ner till 7000 typ och sen upp till 9000 rpm och fortsätter och man känner att portarna inte är öppna för den har inte den effekt som den ska ha och den känns jätteansträngd. Det känns som ett elfel men vet ej vad?? :va Någon som vet? :confused:

Last edited:
Testa med ett fräscht batteri. Hade ett liknande problem att avgasportarna inte orkade öppna ordentligt och det berodde på att batteriet hade blivit sämre. Med ett nytt batteri fungerade hojen som den skulle sen.

Axxexs skrev:
2318721 Testa med ett fräscht batteri. Hade ett liknande problem att avgasportarna inte orkade öppna ordentligt och det berodde på att batteriet hade blivit sämre. Med ett nytt batteri fungerade hojen som den skulle sen.

Köpte ett nytt batteri för ca 30 mil sedan från Biltema (bra? dåligt?)
Vet ej om hojen gick dåligt innan eftersom jag övningskörde då och körde lugnt. :tungan

Kan det vara att det är så skitigt runt portarna så att motorn inte orkar dra?
Det samlas ju en hel del olja där. :confused: Vill gärna ha lite mer svar innan jag öppnar eftersom det är lite jobb med det. :rolleyes:

*/ ?>
Back