Avgasporten 2-takt

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Tjena!

Nu är det såhär att motorn till avgasporten har varit tragsig en lite tid men nu har jag köpt en, porten hade fastnat så jag ställde den i översta läget. Då kom all effekt vid 8 tusen varv.

Så nu har jag gjort så den går lätt igen MEN det verkar som att motorn till avgasporten går åt fel håll? på låga varv och när man startar den så är den i sitt innersta läge=avgasporten helt öppen. Det ska ju den vara vid höga varv? sen när jag varvar så släpper den så att avgasporten kan åka ner? det ska väl vara tvärt om?
nån som har eller haft en 2-taktare och vet nåt? har inte ändrat på nåt, så det måste vara nå elfel kanske?

Ajusste när jag kör nu så drar den bara på låga varv och på höga varv så varvar den bara=finns ingen effekt så det verkar som att porten är stängd.

Hoppas nån vet bättre än i 125cc forumet.
/David
 
Jag tror att du måste ställa in avgasporten, alltså kalibrera den igen.
Vet inte exakt hur det går till på din motor, kanske någon annan som vet?

Men du kan kolla HÄR hur man ställer in portarna på RGV250, borde vara ungefär likadant på din RS...
 
McFille skrev:
Jag tror att du måste ställa in avgasporten, alltså kalibrera den igen.
Vet inte exakt hur det går till på din motor, kanske någon annan som vet?

Men du kan kolla HÄR hur man ställer in portarna på RGV250, borde vara ungefär likadant på din RS...


De kanske man måste göra men det är de att den ser ut så här http://www.aprilia.no/spdetails.asp?tav=41&cat=340X den är alltså bara styrd med en vajer.


Nu hitta jag tror jag, http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?s=&threadid=7666&highlight=power+valve+problems

Men jag har ingen manual? håller på och frågar dom hur man resettar power valven.
 
Last edited:
Det e bara att fråga på, de kan säkert det.
Är inte superhaj på gamla aprillias...men det är med största sannolikhet inställningen på avgasporten som spökar...
 
McFille skrev:
Det e bara att fråga på, de kan säkert det.
Är inte superhaj på gamla aprillias...men det är med största sannolikhet inställningen på avgasporten som spökar...


Japp, nu har jag fått den informationen jag behöver, tack iaf!! :)
 
Har för mig att den ska vara öppen på tomgång för att inte sota igen och sen öppna vid 5-7nångång..

Sen att den gammla har fastnat ihop löser man lätt med lite 5-56 och lite våld.. :tummenupp
 
Mina portar står öppna från början, tills hojen har startat. Kan det vara nåt sånt?
 
PacMan skrev:
Mina portar står öppna från början, tills hojen har startat. Kan det vara nåt sånt?


Japp, det måste vara så! såg att de stog på en bild. Men vajern är av så jag har beställt en ny, den öppnade inte helt pga att vajern hade skadats så den inte gick in i skydden. Snart är de fixxat :tummenupp

Edholm skrev:
Har för mig att den ska vara öppen på tomgång för att inte sota igen och sen öppna vid 5-7nångång..

Sen att den gammla har fastnat ihop löser man lätt med lite 5-56 och lite våld..

Japp, fixade det snabbt. :)
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top