avgasporten öppnas ej fullt :(

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
Hej nu är det bara 5 dagar kvar till min uppkörning och jag har därför strypt av min gasgas helt.. :) nu har jag stött på ett väldigt tråkigt och jobbigt problem.. Jag har ringt och snckat med en gasgas återförsäljare i trollhättan som är väldigt duktig... jag har beskrivit min problem för han och vi har kommit fram till att avgasporten inte öppnas fullt.. och därför går den sjukt dåligt när man gasar mycket......
Är detta något som man vågar fixa själv om man har en duktig pappa som hjälper en eller är det lika bra att lämna in den och vad skulle det då kosta?

bara så ni vet så jar kag vridigt på den där luckan ett halvt var så att avgasporten ska kunna öppna sig fullt....

Har du bytt munstycke?
Jag tycker att det låter som du inte har gjort det är därmed tappar effekt.

Jag hade samma problem.
Den gick bra, men inte i närheten som den borde.

Du har ju kört strypt ett tag. Så om du har vridit avgasports strypningen har den nog sotat igen. Det jag gjorde så den "lossnade" var att ligga o "toppa" hojjen ett tag så lossnade skiten och det blev ett makabert rökmoln bakom o hojjen stack iväg som en jihuuu.

Ut o maxa! :D

Last edited:
Har du bytt munstycke?
Jag tycker att det låter som du inte har gjort det är därmed tappar effekt.
Jo det är klart jag har bytt munstycke kör med ett 200 nu...

Jag hade samma problem.
Den gick bra, men inte i närheten som den borde.

Du har ju kört strypt ett tag. Så om du har vridit avgasports strypningen har den nog sotat igen. Det jag gjorde så den "lossnade" var att ligga o "toppa" hojjen ett tag så lossnade skiten och det blev ett makabert rökmoln bakom o hojjen stack iväg som en jihuuu.

Ut o maxa! :D
ahja får la typ försöka me det.. men lixom när man gasar fult typ går den sämre och sämre.... så vet inte om det kommer gå men får la försöka...:P annars blir det till att lämna in skiten :D :gnissla :huvet

Jo det är klart jag har bytt munstycke kör med ett 200 nu...

200 låter ju väldigt stort, nu vet jag ju inte vad gg brukar ha. men det är ju samma förgasare som ktm 125. där körde man ju runt 180...

det låter ju nästan som du surar ner hojen..

200 låter ju väldigt stort, nu vet jag ju inte vad gg brukar ha. men det är ju samma förgasare som ktm 125. där körde man ju runt 180...

är det i strypt läge ni pratar om nu eller? för på qvarnan så har ja 400:S

jag har 185 orginal och då är det strypt.. min återförsäljare sa till mig att jag minst skulle ha 195 men gärna 200.. nicco kör med 200 han med och vi har ju typ exakt samma hoj.. så det är inte det som är felet...

200 funkar perfekt, det är enligt rekomendation som vi kör med 200 så =)

Öppna avgasportskåpan på cylindern o kolla hjur det ser ut =)

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back