Avgasportar till Rgf

Sukalimpan

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Suzuki rg125 f
tjena, har lite frågor och funderingar kring avgasportarna!
Är det två?
någon som har en bra sprängskiss,bild eller animation så ja kan fatta hur de funkar?
efersom avgasportarna på nyare Rg:en från -92 och uppåt börjar skita sig kring 2000mil så ställde jag frågan vad man bör göra åt det på SH, jag ahr itne råd att köpa förstärkta eller orginal så det är inte ett alternativ.
Dock så sa überjahn tror jag det var, att man kunde sätta fast dem i öppet läge i stället för att dra ut dem då det orsakar turbulens nånstanns.
har försökt hitta det, men lyckas inte så om någon vet vad jag snackar om eller har något annat förslag så tveka inte en sekund!

Min hoj har gått strax över 2000 så ja e lite orolig.

jag kan inte heller öppna den och kolla än, då den befinner sig på annan ort.

extremt tacksam för hjälp, tack på förhand Mvh Limpan

Att låsa dom i öppet läge löser inte problemet. Antingen köper du nya eller tar bort dom helt eller så bryr du dig inte och hoppas på att portarna rasar för nästa ägare.....

Ja, det rimligaste är väl det.

Jag skulle köpt nya portar eller sålt hojen!

Jag har körde med hängda portar hela förra sommaren. Det fungerar alldeles utmärkt. Man tappar bottendraget, men det gör inte så mycket för oftast ligger man på varv. Vid långkörningar brukar jag bara fälla ner dom. Gjort en liten lösning så jag kan ställa dom som jag vill. Det är bara att testa själv så får du se :) Men tanke på att nya kompletta avgasportar kostar bra mycket. Varje del kostar ju ca 1500 och det är väll 6 delar.

Aja lycka till :tummenupp

Det funkar säkert alldeles utmärkt, det tvivlar jag inte på... Men problemet ligger i att portarna går sönder och trillar ner i cylindern. Så genom att hänga portarna löser man inte problemet. Det är för att dom inte ska trilla ner och paja mer som man byter dom... Inte för att dom "skulle sluta fungera"..

/tvålhoran

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil